Tuesday, December 17, 2013

JJCM:: Kacang Pool JB -> Pertama Kali Pekena Kacang Pool Terus Jatuh Chenta..ahaks!

 Selama ini aku hanya dengar jer nama pemakan ini..tak pernah mencuba..

Iyer arr..bila sebut nama kacang jer..dah kompom-kompom aku tak makan kan

Rupanya kacang jenis ini..aku ingat kacang tanah...hahahahha

Itulah nyombong diri tak nak belajau makan kacang pool sejak dolu..orang dah menjemu ko baru nak belajau makan...hahahaha


Memula pelik aku nengok rupa parasnya..siap tanya nape ada telo...memang telo nig tak bape masak eh..punyer ler banyak bunyik aku time tuh..ader jer soklan sengal-sengal ditanya

Dah mende tak penah makan kan..haruss arr aku memurai sikit...walaupun aku dove..hikhik




Paling aku terkejuit lebih dari beruk..saiz roti tuh..maghaikk..besau nyerr....Dah la besau..tebal plak...

rupanya kuah kacang pool tuh..didalam nya rempahan ader daging kisar erk..hirisan cili ijo bawang jugak..kalau salah ramuan yang aku sebutkan ini sila memberi teguran yer anak-anak...;)



Sessi pembuatan kacang pool..roti dibakar sebelum tuh diselet ngan mentega sikit



tebalkan roti tuh..memang kenyang sangat bila ko dapat habiskan roti setebal itu



bila aku tanya kacang pool JB ini yang blah mana...abang yang pakai baju hitam ala-ala chef tuh cakap...business dorang terletak sebelah Stadium Larkin JB...

bila aku tanya member opis orang JB..rupanya yang femes emes kacang pool ini memang area stadium larkin...owhhh gitewwww yerrr... ;)

Ader member bagitau..di Sri Hartamas terdapat kacang pool yang sedap jugak...iye ke! *wink wink


OK..kali ini aku belajau makan sesuatu yang baru...sedap rupanya kacang pool ini!


NOta Hati: tak mencuba..kita tak tahu kesedapannya ..iye dok?


1 comment:

It's me... said...

Sebenarnya yang paling sedap ialah kacang pool haji yang kat sebelah bomba larkin, jb. tu yang orginal laaa... sangat sedap!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...