Wednesday, June 26, 2013

Kebakaran Kereta Di Tempat Letak Kereta Kuarters Kerajaan Putrajaya

Ini kejadian penghujung bulan sudah...kejadian pada hari minggu

kira time tuh..orang bersantai-santai dirumah..coti kan..


balik dari pasar kira-kira jam 12 lebih..kelihatan dari jauh asap hitam berkepul-kepul naik...aku dah syak..ini mesti ada kebakaran...aku agak kebakaran rumah jer...

kebetulan mak aku ada sama dalam kereta..boleh plak mak buat andaian..'alaaa mesti orang bakar sampah tuh..'

aku menjawab..' mak putrajaya tak boleh bakar sampah sesuka hati limpa mak...kang tak pasal-pasal kene saman....pencemaran tuh '

mak menjawab...huhh baik bakar sampah kat kampung..tak sapa larang..tak kene saman pun..'

ewahhh -ewahhh mak nab pandai wat lawak kan..hahahahahaha

Rasa tak puashati..aku terus masuk presint 9 sana...memang betul sangkaan aku..ada kebakaran,,tapi bukan rumah kuarters...tapi kereta di dalam kotak parking yer..


 api sudah dipadamkan...bomba pun baru sampai...aku drop dari jauh jerr...nampak kereta tuh cam jenis suzuki jer..kereta jenis kompak tecik comel jerr...kereta biru tuh yang terbakar...

masa aku sampai..sebuah kereta honda accord kuar dari paking...penuh body kereta tuh putih..kene tempias semburan bomba gamaknya...



tapi kesian plak kereta-kereta yang sebelah menyebelah tuh..kurang-kurang terkena jugak kan..kalau kereta aku kat sebelah tuh..moh nanges jugak aku

nak kata cuaca panas sangat hari kejadian ...tak jugak..

aku mula ler berfikiran tak baik..nih mesti ada orang khianat...dengki ke hapa kan..oooo mintak-mintak dijauhkan arr...


Kejadian kemusnahan yang tanpa diduga...berhati-hati


Nota Hati: simpati kepada owner kereta itu..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...