Thursday, May 9, 2013

Mereka-Mereka Yang Mengiringi & Menunggu Aku Setiap Hari Pagi & Petang

Di parking rumah aku..kucing-kucing inilah yang setia menanti aku pagi pergi dan balik kerja setiap hari....

Nampak jer kelibat aku..berdehem pun dorang dah berlari mengejar...

mengejar sebab dapat makan...ai like


budak kira otai kat parking....dia paling lama beraja kat parking...kira kalau lama sikit..memang dia tokey parking kat rumah aku nie..

Aku panggil dia Miss J aka Jambu...cute kan muka dia....

Dolu dia tak sebesar ini..kecik jerr...sejak dia dapat makanan yang serupa ngan omei debab...dengan dia sekarang badan dah montel ngebuss....seyes aku sendiri geram ngan dia..kalau dukung..memang terasa berat...body dia solid...jenis dari kucing kampung jer


ha ko nengok..bukan tau feminin budak nie..nama jer girl tapi..pagai cam jantan..panjat sana terlompat-lompat..terkinja-kinja..melenting-melenting...

Kadang-kadang elok jer dia landing atas bumbung kete aku...bila nampak aku..elok jer..meluru..mengelusor turun laju kat cermin depan...betui-betui pagai jantan...


badan besar..tapi muka besar tapak tangan aku jerr....cantikkan mata dia..mata bercelak...badan dia bersih ajer..tak dek comot-comot...kalau orang first time nengok mesti cakap..kucing orang bela...tapi kucing gelandangan ajer
 


ini cik tam..budak tecik nie pun dah pandai mengkor aku..dolu takot-takot nak dekat walaupun nak makan...sekarang nie dah jinak sikit....aku tak dapat pegang dia lagi..sebab dia masih takot-takot dengan orang...


nih mama oyen...sekarang nie ngah peknen...aritu dia jalan dengkang dengkot...cian..tengok-tengok kaki dia bengkak sebelah..baru nih nengok ada luka...maybe dah pecah luka tuh...oyen nih kalau dijaga dibela mesti cantik..bulu jenis panjang...

aku syak orang buang arr...:'(

inilah anak-anak adopt aku yang setia di parking rumah...kalau pepagi dapat arr dorang nasi ngan ikan...sebab pepagi omei diberi nasi & ikan..so aku lebehkan makanan untuk dibahagi sama dengan budak-budak nie..

balik dari keje..dorang dapat kukis..selonggok sorang....sesiapa yang kenal aku..memang tau dalam kereta aku memang ada sebekas kukis kucing....kucing kat parking opis aku pun dapat....agihan untuk anak-anak bulus...


Nota Hati: Rezeki diberikn bukan utk kita sahaja...dikongsi disedekah bersama...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...