Thursday, May 9, 2013

JJCM: Nasi Ayam Yang Enak Di Gerai Abang

Ok kali nie kita JJCM tersasar jauh sikit...selalunya area sini-sini ajer kan..

Dan kebetulan last week balik kampung ngundi..maka bab-bab makan tidak dilupakan...;)

Selepas mengundi...aku terus kunun nak ngeteh ajer....sekali kedai abang nie bukak pulak...iyer la kan..hari mengundi aku nengok ramai plak orang-orang niaga tutup kedai...dan kebetulan hari ahad kan..lagi banyak kedai tutup..


Gerai Abang nie terletak di bus stop simpang kerayong...dalam daerah di negeri pahang sana..

kalau adik beradik aku memang dah tahu kedai makan nie...


selalunya mak abah kalau datang sini...katanya nasi ayamnya yang sedap...so aku mencuba nasi ayam...selalunya aku order ala carte lain

kalau makan diluar aku jarang saaangaaatt nak order nasi ayam..sebab salah satunya..sup nya..ada orang buat...betui-betui taruk kuib ayam rebusan ayam jer no tumis-tumis bagai....cair dan rasa entah apa-apa...nasinya & ayamnya yg memang kelaut

Tapi di gerai abang nie...supnya sedap..memang sup ditumis macam kita masak sup ayam daging bagai tuh...so aromanya pun sedap....tambah pulak jenis aku makan nasi ayam...memang aku simbah sup tuh semua atas nasi...baru betui makan stail ayam.....cuma membezakan aku tak mengais dan mematuk..hahahahaha

aku leh habiskan 2 mangkuk sup dan 2 mangkuk cili itu...sila percaya...sedap ok


mak up order nak ayam extra...mak cakap ayamnya sedap....so aku rasa...hurmmmm memanggggg sedappp!!..lembut berasa....tak ada ler ayam keras or ayam kurang masak...kadang-kadang ada gak ayamnya isinya masih merah..erkkk tak suka!


dolu-dolu kalau makan sini..aku rajin order mee gorengnya yang sedap....dah nama tekak tembolok kan..nak gak order mee goreng...

sekali sampai mee goreng...alamak rasa dah tak macam dolu...aku syak tukang masak mesti orang lain..hukhuk


gerai abang nie ada jugak masakan panas..macam ikan, sayur bagai yang berhidang tuh...aku pernah order masakan sebegitu..ok la..leh makan sampai abes...ape tandanya tuh? *wink wink

Dengan makanan yang diorder...3 nasi ayam + ayam extra...mee goreng...carrot susu + jus epal + milo suam
semuanya berjumlah RM27...ok dok?..ok kot untuk pekan yang kecil...mana leh mahal-mahal..jawabnya orang tak mai dah kedai ko..


Nota Hati: mak cakap ada gerai sup tulang best kt sana...nanti nak terjah gak :D


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...