Tuesday, January 3, 2012

Hotel Pantai Puteri....Melaka

Ini kisah tertunggak tahun 2011....aku mengigihkan diri untuk meyelesaikan beberapa entry tertangguh dan tertunggak ok..*cayokk cayokk

Kesinabungan kisah cuti-cuti di Melaka dan cuti sempena menghadirikan diri dimajlis perkahwinan my kazen di Pulau Gadong sana.

Seusai majlis aku bergerak ke hotel penginapan kami...sebelum datang sini..aku telah membookingnya terdahulu..fullybook okeh memandangkan tarikh 24-25 Disember adalah cuti 'membunuh' katanya :D

mencari hotel disekitar pantai klebang full...nasib baik my kazen usaha untuk mendapatkan no telefon hotel ini...sebabnya kalau korang mengoogle di tenet..lom ada kewujudannya *ketika aku menginap). Sebabnya baru dilancar dan dirasmikan oleh YDP Agong Sultan Mizan pada 11.11.2011 * wahh pilih date cantik nampaknye :D


pandangan dari hadapan hotel (parking tetamu)

aku difahamkan bahwa hotel ini adalah usahasama antara MAIM dan JAWHAR..
*sila rujuk notice diatas anak-anak yerr...

u see..sapa yang rasmikan...terang lagi bersuluhkan...

okeh jom layan bilik aku...aku booking superior twin..kerana inilah satu-satunya yang tinggal..*owhhh cedehh...tapi syukur sebab aku dapat gak..setelah berpening-peningan mencari hotel sekitar pantai puteri dan klebang sana.

very nice...namapun hotel baru..dan semuanya adalah baru....bak kata orang..mende baru..wangi semedang jer..ahaks!

katil ini boleh tido berdua...saiz besar..dan juga boleh dicantum kalau ko ada anak-anak yg tido sama...kalau leh jimat..kita jimatkan..iyer dok? ;)

disediakan kemudahan yang disediakan dimana-mana hotel...sama ajer kan.

Cuma TV non hado Astro..arap maklum..

Dikala senggang time...mengupload pic & n3 di fesbuk dan juga berchit chat ngan cayang mucuk...hehehehe....oh ye..ader wifi free okeh...itu penting

Satu lagi paling penting..aku pastikan part bawah nih....semua orang camtuh kan

esoknya pepagi kol 8 lebih..aku turun untuk bersarapan...iyer penginapan include ngan baucer breakfast pagi dewasa untuk 2 orang...

Dewasa harganya -RM20..
Kanak-Kanak -RM12-15 (tak silap aku arr )
Kanak-Kanak Bawah 4 tahun - kasi free :D

yeahh..sajer aku post makanan nih dolu...puding roti yang tahap kesedapannya membuatkan aku repeat okeh...sedap2 bangat...dier punya tepi-tepi tuh garing & soft jer...aku kalau bab puding roti memang susah nak makan ...so dun like...tapi yang nih memang sedap

Mak aku nengok aku nyuap..sabau jer la...siap dier tanya..sedap ker (omak den tk makan puding gayak gini)...aku jawab...ikut tekak aku semua sedap..makan telo rebus taruk kicap pun orang nengok aku makan berselera...hahahahhaa

mee goreng yang sedap jugak....bila makanan aku mengatakan sedap..maka sedaplah dia...sampaikan my fren budak nih pernah cakap.....kalau orchid cakap makanan tuh sedap..sesungguhnya sedaplah...

bila aku makan yang atas nih -->> mak aku tanya ape tuh..aku jawab omelet...apeee???(muka kompius)....aku jawab selamba..mak orang bandor sebut omelet...kita kampung sebut telo dador jer....hehehehe....rasa sama jer..rupa paras jer lain..dua2 gelak..hikhik

okeh..yang ini sedap..walaupun korang cakap..ala setakat hotdog ape lah sangatkan...goreng pejam mata ajer....tapi yang sepecelnya hotdog ini digrill bersama daun rosemary tuh yang membuatkan rasanya lagi sedapppppp...harus mencuba ini..

Cafe ini dinamakan Ummu Aiman....hotel ini mengekalkan ciri-ciri keislaman gitu..

macam-maca aderr...pilih je la ikut selera...memang berbaloi

lobby
harga penginapan yang ditawarkan...setakat Disember 2011

jom kita layan suasana dihadapan hotel ini....diseberang jalan dari hotel ini terdapat pantai yang penuh dengan aktiviti pantai..berpiknik, berkhemah dan sebagainya....kena plak hari weekend...banyak acara yang dilakukan disini...dan kebetulan aku singgah..nelayan baru balik dr laut..so dapat merasa nengok hasil nelayan...selama ini aku nengok kt tv ajer.....kesian aku

ok kepada sesiapa yang mau menginap disini boleh hubungi...Hotel Pantai Puteri di talian : 06-353 5555 @ Fax: 06-353 1555

Nota Hati: Penutup cuti-cuti tahun 2011.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...