Tuesday, April 12, 2011

Langkawi - Part 2 [Mangrove Tour Di Kilim]

Aduhh fening kepala mau susun ini gambar...itu baru part 2....ada berepisod-episod lagi nih...udah tak tersusun..beratus2 gamabarnya lorrr...so korang layan jer la mana aku sempat tempek erk....mata aku dah berpinar*kuikui

second day kami ke Kilim...tempat nih terletak bersebelahan dengan Galeri Tun Mahathir sana...ada lorong masuk kedalam tuh..terang-terang kat luar dah ada signboard...so korang takan sesat punyerrr...

ala takat langkawi pusing-pusing..tang tuh gak ko...sehari leh abeh pusing satu pulau...

Hari ke-2 nih kami awal-awal dah berangan mau naik bot ini tempat...trip dolu pergi 2 tahun yang sudah tidak berkesempatan (al-kisah trip korang kene rajin scroll diary beautiful memories aku blah kiri nih..rasanya bln januari 2009)....so trip kali nie sudah nekad mau teroka di Kilim ini...

so kalau korang sampai sini..nampak lereng yang ado tulih ini..jangan lepaskan peluang bergambar berlatarbelakang....sah-sah orang caya ko dah sampai sini...
jangan ditanya gambar aku maner kay*ai pemalu ma..wakakakaka *sila muntah jejauh

budak-budak nakal yang tak tahu takot naik bot laju nih...kemain seronok gelak-gelak...tapi neneknya dok bebel risau takut jatuh ke hapa...yang benornya neneknya yang takut. naik bot.*hehehehe....kalau korang tgok video time bot speed laju nih....kelako gilerrr...tapi aku tak tempek arr..tuh video koleksi peribadi family aku...huhuhuhu

ok ini peta...susur jalur tempat-tempat yang akan dorang bawa ko melawat sekitar kawasan & pulau sana..

ini plak gambar-gambar tempat-tempat yang akan dibawa oleh pemandu bot.....disebabkan kami naik bot dalam kol 2..maka kitaorang tak dapat masuk gua buaya sana..sebab air naik...so tak leh menyusur bawah gua...*rugi rugi...

welcome..

baca peraturan disini...harap maklum


harga-harga yang ditawarkan...ini kira harga pelancong...tapi kalau ko ada kaki contact kat sana dapat rate murah...aku dapat pakej 1 jam jer Rm150...itupun lebih sejam dibawanya..hehehehe. Cuma satu gua jer tak dapat masuk..gua buaya...ada 2 gua..gua kelawar & buaya.

siap sedia menanti korang..

orang bertali arus turun naik kat jetty...sib baek masa nie tak berapa panas...

nun disana gua kelawar..

Omak den berhati-hati nak turun...itupun kami dok sakat-sakat dia...awalnya dia cakap tak mahu ikut sebab takut naik bot....mak memang takut naik bot..sebab dia cakap goyang-goyang..air sejengkal jer kiri kanan..'tak pe..korang pergi arrr...tak pe mak duduk kat jetty nih jer'..hehehehe...sudahnya dok pung pang pung pang anak-anak cucu-cucunya...terus ikut...wakakakaka

aku siap bisik cakap ' mak..nanti bot nih balik tak ke sini tau..di pi tempat lain..abeh takan mak nak jalan sensorang ke sana...' jahat tak aku..ekekekeke. Kalau tak cakap gitu..sampai sudah dier tak mao ikut...takut bebenor yang ianya.. ;)..usik-usik manja kannn kan makkk..;)

pandangan di lautan


lautan terbentang luas..


pulau kasut...korang nampak bentuk kasut kan...nih kira abeh zoom aku buat..

uishhh orang kayo mana ler punya nih eh..

nih satu lagikk..aku pasan kat sini banyak bot-bot milik persendirian park...mewah2 ko

bila bot melaju jer...melambung-lambung aku dok depan nih...bestt terpercik2 ayor...budak-budak lagik laju..lagi dorang bersorak..hihihi




tengok muka budak nih...bot tengah laju..sampai nampak dahi jendul ko kan..

kembang-kembang pipi...tengok percikan air tepi bot tuh...memang laju...mak siap gengam besi tepi....sampai siap check..besi tuh lekuk ke idak..ekeke

mak yang pakai baju coklat tuh..dia awal-awal dah cakap jangan masuk muka mak....*hehehehe malu ler tuh..

budak-budak yang seronoknya.. abah relex jerr...sebab abah biasa dengan bot-bot nih....kaki mancing ma...lagipun bot nih serupa bot abah... ;)

yeayyyyyy...dah sampai...

next part ada lagi mangrove tour nih...nih baru pusing-pusing ajer...fish farm & eagle watching sedang menunggu next n3....tunguuuuuuu ;)

Nota Hati: memang best naik bot nih..next aku nak abek pakej 4 jam tuh..leh gi pulau berpicnic kat sana

3 comments:

Unknown said...

utk pengetahuan kak nor, bot persendirian mewah tu sayalah yang punya..kak nor tak nampak ke saya lambai-lambai hari tu..ish2.. hehee

Orchid said...

iena: owh ye ke..patut arr aku nampak pompuan cekeding pakai bra tali halus panties munge2 dok lambai2..ekau ghupanya..hahahaha

Unknown said...

bukanla..itu bibik kite..hahahaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...