Monday, April 18, 2011

Langkawi - Part 7 [ Jom jenjalan pusing-pusing Langkawi ]....penghujung punyer entry daaaaa....

Okehh.. kali nie episod kedua terakhir....kali nie aku nak bawak korang jenjalan pusing-pusing sehari sebelum kami bertolak balik ke KL keesokkan harinya...sure korang dah naik muntah ijo nengok berepisod2 tak abeh2 kan...gigih aku cube mengabehkan secepat yang mungkin...hehehe

*sebagai pekerja yang haibattt cemerlang terbilang dan menghilang.*opsss..harus aku dahulukan tugas-tugas yang diamanahkan sebelum sibuk berblog ok...

yokkkk...walaupun hanya gambar..sekurang-kurangnya korang ada pasang niat mau ke sana dan ke sana lagik..cam aku..rasanya dah 5 kali aku ke sana...wakakakaka..

shoot waktu malam..selepas keluar makan reramai..sebagai penutup coti-coti pada kali nie...pusing-pusing kuah..then dinner kt pantai cenang sana...*next bawah nih ada storinya..

nih shoot waktu petang...dari kejauhan saje..tak larat mau jalan ke sana...dah ler parking kete jejauh harus korang kene menapak untuk pergi ke helang sana...nyudahnya aku ngan mak lepak dalam kete jer...

tempat nih aku tk turun...dah xlarat sangat...sebab bru balik dr tour kt Kilim...dorang yang lain semua masuk ke dalam....aku rasa kat dalam tuh biasa-biasa jer kut...binatang jenis tak menganas...den suker yang ganas-ganas..hahahahha*matik la

kalau korang ke porto malai..port sana..mesti lalu kawasan hutan-hutan bersimpang siur ko...ada satu port nie..mmg ko akan nampak kereta park...ghupanya tempat monyet-monyet dapat makan bila pengunjung berhenti...

tapi hati-hati yerr....jangan terus menonong korang bukak pintu tingkap bagai...monyet-monyet sini akan bertindak tanpa ko jangka...sebab dolu penah dia siap bertenggek kat mirror side aku...seyes terkejut mak ok..uiii ganas-nagas...silap haribulan ngan dia-dia masuk dalam kereta..so carefully k

dalam kete ada jajan-jajan kacang..kepok-kepok main lontar dari tingkap jerr...berebut-rebut monyet-monyet tuh...kalau ada otai monyet jawabnya yang lain tuh dapat sipi-sipi jer la..

Ada seekor tuh garang tauu...aku syak dia tok batin segala monyet kt situ...sebab aku tengok badan dia paling besar.....jantan plak tuh.....muka maghaikkk seyes garang ko tak senyum langsungggg!!..wakakakakka

korang nengok...merenung cam nak nelan kita...

ibu ngan anaknya...duduk pun ujung-ujung jerr...

nih ha..korang nengok muka dierr....tok penghulu monyet..besauuuuu & garanggg siot...semua makanan dia yg kaut terus masuk mulut..sampai gelembung-gelembung pipi dia kiri kanan...tamak haloba tuiii....nih la bidalan bila anak-anak ikut perangai gitu...cakap orgtua tak ajor..cisss

kasih ibu membawa ke syurga...syurga dibawah tapak kaki ibu... *tetibe..

deretan kedai di porto malai..

porto malai

nampak tak bot aku...tuh tuh tuh ha kat sana...nampak takkk...tak nampak eh?...hmmm abaikan jer la..hikhikhik *berangan xabeh2

kuda putih nih dah bertahun-tahun tak turun-turun...*ciannnn..ekekeke

Langkawi Falls...

kiri kanan nih adalah fall buatan dari batu-batu...kebetulan aku lalu masa nie..air tak dek plak...klu idak..cantik ko..air turun ala-ala air terjun berderu-deru...

nih la..klu idak ada air ala-ala air terjun melalui batu-batu ini...tp dek plak...

The Datai.. 5 star!!

Korang nampak pulau seberang sana tuh...itu adalah sempadan malaysia dengan siam...masa nih polis marine beru jer lalu buat rondaan...

sempat menjengah di pantai milik datai nih...sempat menyembang ngan bro-bro perahu layar nih..dorang bru balik belayar ngan mat salleh...

sajer sembang..tanya semalaman bape rate?...'paling murah kak..RM2200'..klu skg ada offer untuk penduduk tempatan murah ler sikit..tapi murah-murah pun dalam 8 ratus lebeh jugak semalaman.....huhuhu*pitammmm

cuaca panas meluap-luap time nih...mencair gak arr ubun-ubun aku...*hehehe ;)

camner leh sampai ke atas sana tuhh...nih sapa punyerr korje ler...mata aku adalah terbaek kalau melihat kiri kanan depan yerr anak-anak...cepat nangkap...wakakaka
.
AWAS!!!..bukan binatang mahupun lembu kambing kuda anjing kucen bagai ok...hanya buggy!!...terkekek-kekek aku golak...hahahahaha....tahap aku rasa mau guling-guling dalam kereta jam tuh.....

sengal punyer singboard...kelako lucu pun adooo...jam-jam tuh datang idea mencurah-mencurah dalam kepala aku....well aku kan kalau tak wat lawak sengall...not me!....budak-budak opis nih ader ke suh aku masuk RL aka Raja Lawak next session...*wakakakaka

laluan dalam langkawi falls..jalan nih boleh menghala ke Datai sana...kira Datai tuh penghujung segala jalan...kalau ko teruskan jugak..jatuh ke laut..hahaha *ok tipu...
iye la klu nengok dalam peta Datai adalah hotel terhujung dalam peta langkawi sebelah atas peta....dah tulis jalan mati..tak dek jalan...hutan belukar jer..so kalau teruskan tak ker jatuh laut...hehehehe


port tiap kali datang sini..ini ler tempat singgah kitaorang..pantai batu hitam...erkk iye ke namanya nih..ingat2 lupo la...huhuhu

yang pasti..mesti nampak lori akak nih niaga kt sini..elok jer akak nih park tepi jalan..sure korang nampak punyer la...

mak aku paling suka rojak dier..sedapppp.....aku tk makan..benda-benda ada kacang nie..elergikk..*ciannn kat aku kan

nih wajib!!..laksa tahap gaban punya sedappp...aku repeat 2 kali ok...besau tui tekak aku...*hahahaha buruk perangai kan...dulik pe... ;)

orang dok makan-makan laksa..budak-budak nih sibuk..menunggang ikan lumba2 kekdahnya..

eii..ko kan kimi...memalukan jer wat aksi gitu.. ;)

masa dah time..masa untuk pulang....

malam nie nk keluar lagi untuk makan malam...last nite kami disini...

ok..dinner di restoren Selera Lubuk Buaya...di Pantai Cenang sana...dun wori tak boya ke hapa kat sini...ternak pun idak...hanya pada nama kasi gempak..

pilih-pilih ikan...amek ikan siakap 2 ekor (masak pedas & 3 rasa), 5 ekor ketam (masak tomyam), telor dadar, kailan ikan masin, kangkung goreng, sup daging

ABC, laicikang, teh tarik (aku repeat 2x k), air buah, nasi untuk makan 8 orang....total semua Rm120...murahkan...bolehh ler dari kedai lain...

nengok harganya...kat sini pun tak dapat harga gini

kasi besar mata korang yerr..hehehe

durian + pulut..terliuq tui aku nengok...tapi tak dek ler plak...udah malam mana ada menu tuh..siang2 boleh lerr...

ABC & LaiciKang....aku suker ABC nih..ais sagat dier halusssssss sesangat....jarang aku nk jumpe ais yang sagat sebegitu halusss....selalunya kaso-kaso jer..masuk ke tekak pun kesat jerr kan...sempat arr aku kaup 2 sudu masuk mulut....habis arr langgar pantang...*iyer pantang jumpe..

nih gambaran meja sebelah aku..meja sebelah pun penuh..nak snap semua...tk muat nanti gambar nampak kecik...

selesai makan sedor-sedor dah kol 12.30 ko...lalau bergerak ler kami ke pangkal jalan...

tapi kisah tidak tamat lagi okk...korang nengok ape yang kai kerjakan bila sampai umah...

taraaaaaaaaa.....ermmmmm sedapppnye bauuuuuu...yumi yumiii

DOYAN aka DURIAN

makan tak henggat...walaupun jam dah tunjuk kol 1 pagi...gigih memasing makan kat car pouch...santai jerrr....orang keliling dah tido awak sibuk pot pet pot pet sambil makan doyan....gitu ler gamaknya jadik orang KL...manatau nk tido awal kann..betui tak? kuikui ;)

diakhirnya dengan si cantik manis rupawan bersama pose jemari yang mengebussss itu...hakhakhak!!

Nota Hati: tak pueh lagi makan doyan...huhuhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...