Thursday, August 19, 2010

Nasi Goreng Kerabu....wallaaaaaaa!!

Kali ini aku ngadapkan korang pepagi ini dengan menu berbuka puasa aku semalam.....tengok menu terasa macam korang nak breakfast jer pagi nie kan...huhuhu sabar jer la...

Gigih aku memasak keinginan mengatasi segalanya.....gara-gara nak makan nasi goreng kerabu....so semalam akhirnya cayokk cayokkk berjaya juooo...

perhhh ngan cili padi kampung.....ai tell u! meleleh air idung....tak pedas tak kick! tekak aku nie sememangnya tekak pedas. Dalam pedas-pedas tuh nyuap tak henti-henti..hehehe


kisar bawang merah putih ikan bilis kasar-kasar & cili padi...jangan goreng ulaman ini sampai layu juz masukkan kacau-kacau tutup api....Dalam nasi ini aku letak hirisan-hirisan bunga kantan, daun selom, kacang botol, sedikit daun kesum bagi membangkit aroma...*pengsann

di upkan sket dengan sambal sotong ini...sentapppp!!

pst pst pst! > erni zuraida.....masihkah ko ingattt...la la la ( feel ala-ala lagu kopratasa)

Nota Hati: masak beria..bila makan pun beria..roh masak sudah mariii

2 comments:

strawbery said...

gile laju up date ...hehehe..nampak sedap..bleh la jemput kami sekeluarga datang kerumah..alah 3org jerk..hahahaha

Orchid said...

Strawbery > nampak jer dah sodap kannn..kann..lom makan laie moh rasa tak mo balik trus ke sahur..kan ko penah cakap aku klu goreng ikan bilis pun sodap..hehehhe!
biasa ler kene 'gile sket' pepagi nie..maklum arr kat opis ni kalau pakai tenet kene jadi cam kepala kura-kura..jenguk2 jap kuar jap masuk cengkerang...sendiri mau ingat la..wakakaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...