Monday, August 30, 2010

Asam Pedas...Buah Melaka Yang Bukan Dibuat Di Negeri Melaka

Semalam weekend rajin ler aku memasak bagainya. Tekak tetibe teringin nak makan asam podeh plak...siang-siang lagi dah terbayang2 kuahnya...adussss gila tuii.

dan pertama kali jugak aku rajin membuat kuih...walaupun kuih nie ibarat orang cakap..'kalau buat tutup mata pun boleh' tapi bagi aku yang tak berseni bab-bab kuih muih nie mengigih tau aku membuatnya...hehehehe

asam podeh ikan kembung

sayur campur..sotong wit oyster sauce

taraaaa...akhirnya pencapaian membanggakan...menjadik jugak onde-onde aka buah melaka aku nih kan....hakhak!

Kelapa putih tuh aku beli kat pasar....tapi aku tak bape berkenan kelapa putih tuh sebab kasar-kasar...kalau kat rumah di kampung mesin kelapa mak halus jer matanya...kalau parut halus-halus jerami jerr ghupanya...

Nota Hati: tak sabar nak cuti raya...panggilan telah memanggil2

2 comments:

strawbery said...

banyak sogeh kelapa parut kasar2... mau halus lain kali kasi kunyah dl la...

Orchid said...

Strawbery > kene banyak songeh sebab aku yang ngunyahnyee..hahahhaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...