Tuesday, March 30, 2010

Mak Abah Nak Makan Pe Tenghari Nie Yea...

Sejak dua mejak tiga mejak nie roh memasak telah kembali memberontak...tapi harap maklum ler yeaa..masak-memasak nie kerajinan datang bila ada orang nak makan atau bertandang ke rumah ku sajokkk....

Harapkan aku sensorang nk masak beria-ria idak lerrr...kecuali kalau teringinnnnn sesangattt baru roh memasak tuh datang menjelma...ekeke

Weekend mak abah ada kt rumah..so pepagi lagik aku dah kuar gie pasar untuk membeli bahan-bahan untuk masak tenghari...kepala ngah jem tak tahu nak masak ape dah..kene plak abah jenis pemilih makan...susah nau kalau orang tak tahu ape yang dia suka atau tidak...sampaikan omak pun fening...Mak tak kisah lauk pe pun dah makan kalau aku masak...sedap tekak aku sedap ler bagi dia...huhuhu satu citarasa gituu mak ngan anakkk..

Aku: Haaaa..arinie abah nk makan pe?..orang nk gie pasar nihh..

Abah: beli ler ape-ape...

Aku: Abah..kat pasar tak ada jual lauk ape-ape bah..heheheh * ada yang kene hentak nihh

Abah: haaa..kalau ada ketamm..ok gak

Aku: ermmm..tengok ler kalau ado yeee..( dalam kepala nih mikior cam ler aku tahu milih ketam yg ada isi penuh ke idak...hentam sajer ler labuuuuu..)..tak pasan plak malam tadi ada bulan ke idakkk..selalunya time camnie musim ketam atau sotong kan..


AKu: Abah nk ketam...Mak nak makan pe?...Lauk ape-ape atau lauk ikut la ape-ape tak dek ye mak..(sebelum mak aku jawab baik aku jawab awal-awal..hehehe * kejinyeee

MAk: aritu dah dapat tetel (ermm..last week aku masakkan tetel masak kari atas permintaannya)...kalau ada sotong lembik tuh beli lah..masak sambal..

Aku: tengok arr dulu kalau ado yeee..jangan mengharap sangat sotong tuh ada time-time camniee..
takat sotong putih biasa tuh ader ler jual tiap-tiap hari

dipendekkan cerita semua permintaan untuk menu lunch ado terjual kat pasar...berjinjing dua-dua tangan penuh beg plastikk...* anak mithali nih..puji dirik sendirikkk...huhuhuhu

Balik dari pasar...berperang bersilat aku start masak di dapur...jangan korang tanya resepi bebagai yerrr...masakan sonang nie pun korang nak tanya....ado yang kene bertapa ngan aku 3 purnama mengambang berturut-turut...

Jenis aku masak main campak-campak sajokkk..terus menjadi..yang campak-campak tuh ler selalunya sodappppp...tak gituuu.. ;)

semuanya ada 3 lauk...jangan membazir masak bebanyak menu yer anak-anak..jommm kite tengok lauknyaaaa..taraaaaaa

Menu pilihan mak - Sotong masak sambal..i tell u nangessss makan nasik paneh-paneh..hehehe

menu pilihan abah - Ketam masak lomak cili padi....uhhhhh sentapppp uols

Menu aku??..nih diaa sayur bendi sajokkk...krukk krukkk bunyinyeeee

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...