Monday, March 15, 2010

Juara All England Edisi ke-100...Milik Malaysia akhirnya

Awal pagi jam 12.30 (15.3.10)..gigih aku menunggu nak tengok final badminton All England..sebelum nie pun aku idak ler fanatik sangat dengan sukan nie....tapi disebabkan aku baru abeh nonton N-Geo..maka mata pun tidak menunjukkan ke arah nak beradu..maka aku teruskan untuk menonton final ini..

Aku nie kalau bab segala final-final nie memang idup nyawa aku...tak kisah ler game apa pun...terutama bola (ambil perhatian yang FINAL sajok yer)....mmmg ler suka duk depan tv...bikin hati berdengup kencang uols....wahhh gitu!! * sila jgn mual yerrr..gie muntah jejauh..wakakaka

Dalam set pertama....Lee C.W agak ketinggalan...wahhh hati aku dah berdebar-debar masa tuh..set kedua pun sama..Lee C.W ketinggalan beberapa mata sajok..eii masa tuh kejap-kejap kaki aku naik atas kerusi..kejap turun..kejap-kejap nyenget...kejap-kejap aku tukar cenel lain..sebab jantung aku sudah memberontak dan kengerian....kene plak jeritan para penyokong...laungan Malaysia Boleh..sudah cukup berdiri bulu romaku..

Tapi lawannya ini bukan sebarangan..walaupun agak tidak dikenali...bagi aku Si K.Tago bakal memberi kejutan untuk masa akan datang..umo dia pun masih muda awal 20...stamina masih kuat.. tak hairan lah anak seorang pemain badminton di Jepun ini agak haibat dan menyerlah permainannya..paling best tgok masa dia jatuh tertiarap then gelitik jejari dia....so cuteeeee smile!

Ape-ape pun tahniah buat Datuk Lee C.W....wa caya lu bro!...Dan yang paling manis kejuaraan ini adalah edisi yang ke-100 dalam All England...(sila ambil perhatian mungkin di masa akan datang ada soalan berkenaan dalam mana-mana contest tapi yang pasti ianya takan keluar dalam exam UPSR..ekeke)

Juara Seluruh England: PEMAIN badminton negara, Datuk Lee Chong Wei muncul juara perseorangan lelaki kejohanan badminton Seluruh England edisi ke-100 selepas menewaskan pemain Jepun, Kenichi Tago 21-19, 21-19 dalam perlawanan akhir di Arena Kebangsaan di Birmingham, London, awal pagi tadi. - Foto AP
Mar 15, 2010 6:52 am

Nota Hati: degupan berakhir...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...