Friday, September 11, 2009

Semperit Bunga Dahlia

Disebabkan arinie bila bercerita pasal semperit bunga dahlia..masing2 anak2 zaman skg duk termasuk teman2 opis nie duk nanya sbb idak ler tau menahu sgt rupa parasnya...camner upernye semperit tuh..so korang tgok jer arr rupernya cam cute miut berlekuk2 gitu.....cantik dan tersangat ler rapuhnya..klu korang pegang ganas2 sebelum sampai ke mulut..udah berderai..tp ingat korang kene ingat sampai ke tua tau...sbb next korang gak kene explain kt anak cucu korang akan datang..bila dorang plak akan menanya soklan yg sama...( masa tuh jgn garu kepala.huh!)


leh letak hirisan ceri kaler ijau..


ceri kaler merah..

Ingat zaman2 aku sekolah dolu nolong omak wat kuih nie..first kene nolong bab meracik buah ceri tuh dolu...tk sukerrr..sbb jejariku jadik melekit..tp part buat semperitnya aku sukerr..nk membuatnya kan kene menekan acuan yg cam saiz botol kicap tuh..(ingt2 lupa da..)..salah tekan terlebeh tekan..kembang tertepek..masa tuh mesti mak bising..sbb klu kembang..nti masak kuihnya lg tambah tembam kene plak yg hangus2 keperangan lagi best....so bila dah tembam jadiknya..seharusnya kene ngap ler kan..masa tuh puasa tk penah cukup..time kene nolong buat kuih..godaan bau kuih tuh leh bertanduk atas kepala time tuh..hahaha!..yg heran bin ajaibnya..la nie aku tk makan semperit plak...sbb aku xsuka makan mudah 'mencair' dalam mulut dan melekat kt lelangit..dan sbb tuh gak sampai la nie aku xsuka makan coklat yang seangkatan dengannya..kawan2 aku cakap rugi2 xrasainya nikmatnya..tp itu ler kenangan masa sekolah2 rendah2 time nk raya..skg nie dah remaja purba..remaja kerrrr....harussss

Buat Kak Red (redmummy.com) akak suka semperit kannn...saya rasa bersalah plak..menceritakan semperit bunga dahlia nie..rasanya tido malamku..tgn letak atas dahi nie...huhuhu

Nota hati: andai dapat ku ulangi zaman kanak2 lalu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...