Tuesday, July 30, 2013

JJCM:: Berbuka di Ana Ikan Bakar Petai Bangi

 Keinginan nak makan sotong goreng tepung kat sini meluap-luap tak dapat ditahan dah..

Maka last week..selepas waktu berbuka..seusai maghrib jam 8 bergerak ler ke Ana Ikan Bakar Petai ini..

Alhamdulillah..orang beransur pulang...so tak ler menyesakkan nak makan..

memang dari awai..plan tak mau berbuka awal kat sini..sebab dah agak ramainya umat menunggu..satu lagik sure meja penuh...dan paling tak suka..lauk awal sampai...dah sejuk..air diorder sampai mencair...so tak besh!

Sampai-sampai nengok..ikan-ikan terpilih jer ader..dah tak banyak pilihan..tapi xper..bukan itu yang diutamakan...misi datang makan sini ..nak makan sotong & udang goreng tepung ajer...

udang besar-besar..kira puashati arr...sotong jenguk-jenguk dalam bekas dah abes..hukhukhuk*nanges

aku tanya budak tuh..sotong ada lagik tak..sekali budak tuh angkat tong..fuhhh ader lagi sotong....*senyum sampai ke telinga aku :D



udang goreng tepung...memang nak meratah jer ..sedap..kopek-kopek..kemam-kemam kulitnya tuh pun sedap

yang benaornya tepung salut tuh sedap...ranggup walaupun dah sejuk

order nasi sepinggan pun aku makan tak abes...dok meratah lauk


sotong goreng tepung yang yumi...abek ko..sepinggan besar...lenguh rahang mulut dok ngunyah...tapi non stop makannya

aku suka sotong goreng tepung kat sini..sebabnya digoreng gelung-gelung bolat-bolat camtuh....ada kedai lain..dibuat cam cekodok..aku tak suka pesen gitu yer..tak best! :P


teh o ais untuk my fren....teh tarik untuk aku.....aku top up lagik teh tarik!!...hahahahaha


Dolu aku penah makan disini...masa tuh kira first time datang makan..ambik lauk pun tak berhenggatkan..sekali nak membayar..telan ayaq liuq jap..kali ini aku dah tau bajet-bajet...untuk selera cam aku kira kategori mampu milik nih kira ok arr..

total semua....nasi (2), teh o ais (1), teh tarik (2), sup daging (1), udang & sotong goreng tepung..RM70



Nota Hati: next JJCM yang aku impikan..tungguuu


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...