Tuesday, February 5, 2013

The Making Of.....COA Dinner 31012013

Tarikh telah dipersetujui untuk mengadakan Majlis Makan Malam bersama bos yang akan bertukar kenaikkan pangkat...so dilantik sebagai urusetia...maka berurus dan setia lah melaksanakan untuk merealisikan agar majlis berjalan dengan lancar..

Dalam masa tak sampai seminggu banyak benda kene uruskan...apatahlagik dalam 2 minggu terakhir bulan Januari lepas banyak cuti mulai dari Thaipusam  sehingga ke Hari Wilayah...

Selain aku ditugas untuk menyediakan aturcara untuk majlis berkenaan termasuk menempah kek yang maveles itu..(itu next post sepecial punya)...membantu AJK untuk door gift...mengikut budget yang diberikan..maka kami cuba untuk merealisikan juga..

Untuk door gift kami mencadangkan setiap tetamu mendapat mug yang berisi candy...maka bergeder-geder la kami ke wholesale untuk mencari candy-candy...bertempat di Taman Sri Muda Shah Alam sana...itu je tempat yang aku tau...yang penting untuk beli secara pukal...memang berbaloi arr..murah.

ada tempat jualan borong candy-candy begini dekat -dekat sini..di puchong ada gak...bila aku tanya tau kedai?...tak tahu....well dari ko tak tahu..nak mencari satu hal...lebih baik pergi kedai yang tahu hala tujunya..walaupun korang dengar agak kejauhan gitu...yang penting jangan menyusahkan dan memeningkan kepala memasing..iye dok?



bila nengok candy nie teringat dolu-dolu main tikam-tikam dalam balang kan...


jom layan apa yang ada dikedai ini...rupanya salah time kami datang..sebab tokey nya bilang after CNY mau pindah kedai ujung sana..dekat balai polis....

Cakap ajer segala macam candy..asam-asam, jeruk-jeruk, kepek-kepek, maruku, kacang-kacang, cekelet-cekelat, belon-belon...kelengkapan untuk besday party anak-anak..semua ada disini....tapi bila aku cakap semua ada...jangan plak ko tanya soklan berani mati ngan aku nak KFC...memang free kene lempang lelaju ...hishh!


tapi kira kitaorang still jugak membeli candy-candy...bila dah banyak gini..mulalah mata rambang...tak tahu nak pilih candy yang mana..semua sodap!


ini salah satu yang akan terisi dalam mug 

Y

Yang nih selalu dorang makan salut or cicah ngan coklat....aku tak penah makan..ntah la buat masa nie tak berminat lagik nak menerai marsmallow nih


macam-macam jenis ada...pilih ajer



bla nengok jajan-jajan camnie..memang sesuai untuk besday party anak-anak korang tau..





aku suka sangat biskut bantal nih....sebalang leh hadap sorang sambil nghadap pc kat opis..tangan masuk dalam balang ..nyuap..nyuap dan nyuap lagikk..sedor-sedor raba-raba dalam balang..udah abess!! hahahhaa

kalau dapat 'bantal' yang bolat kembung-kembung tuh lagik sedap..sedangkan rasanya sama ajerr...





 coklat atas nie pun best...sambil ngadap pc..sambil masuk mulut....


 ok dah siap memborong moh kita kembali balik ke pangkal jalan plak...banyak urusan kene lakukan..

time untuk mempacking plak...

korang layankan ajer aksi mengedikss dorang nie....buat kerja sambil meriuh itu adalah tabiat...kalau buat kerja..tetiba mendiam ajer sampai ke sudah.....itu buang tebiat namanya... :D


phantang nampak camera


orang kuat belakang panggung..hikhik


peace!!...memasing ada tugasan memasing

yang ringan sama dipikul...yang berat ko jinjing sorang arr...aku tak larat..hahahahha*larikssss


bila aku snap pic nie..nengok balik pic..baru aku perasan cermin biru aku tuh belakangnya ditulis 'mama omei'....selama nih aku tak tahu pun ada tulisan tuh....dari segi gaya tulisan...aku tahu sapa punyer onar nih..

korang nengok gambar atas tuh pun dah tahu...nengok arr camnie aku leh duduk luar dari kawasan aku...dorang yang kongker tempat aku...buat kerja sonok sangat kat meja aku dari dolu...baik makan..bab mencicah..letak makanan..buat aktviti camnie pun totap kat meja aku... ishhh ishhhh..aku nak kompaun!!


 memang tak patut..bergambar pun dekat tangga umah aku...


senyum kak sham..jangan tak sonyum...hehehe


 next entry...kita ke majlis yang ditunggu-tunggu...ngah kumpul material untuk dipost ..idea dah tepu jap...


Nota Hati: bila berkerjasama..yang besar akan menjadi kecil..maka terhasillah..


2 comments:

f.e.m creation said...

A'kum Semua..
If still mencari door gift,
Y not check out my blog utk door gift yg lain dpd yg lain..
Murah,menarik n trendy.. Blh cust made ikut tema yg di ingini..

femcreation.blogspot.com

N if suke, "Like" my page in Facebook k!

Thanks!

safiah shawal said...

slm,

nk taye kedai borong candy kt tmn sri muda shah alam ni berdekatan ape ye?nm kedai?

-safiah907@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...