Thursday, November 17, 2011

Aidiladha di Putrajaya...

Kisah dah basi...boleh aku terlupe kisah raya kan..
oklah nanak mau bebel-bebel..korang layan jer la..gambar-gambar yang bikin ko panas ...hish!

raya haji aka aidiladha baru-baru ini disambut di rumah aku jer..maklum arr anak-anak mak abah semua tak dapat cuti katanya...tak kisahlah sangat sebab raya haji jer kan...kalau raya puasa harus mak sentap kalau tak balik kampung...itu wajib..raya aidilfitri..mesti kt kampung...
kalau idak tak berasa suasana saya disini...

paling aku teruja dan sangat terharu..abah sanggup anyamkan daun kelapa ini untuk buat ketupat...gigih okeh disebabkan aku....dolu aku penah cakap..kalau raya tak ada ketupat daun ini serupa tak raya....so aku tak sangka abah masih ingat kata-kata aku itu....macehhh abah!! ;)

iyea la org sekarang mudah ajer ketupat segera peket-peket sudah kan.....so aku masih old pesen ok....

cantik jer kaler daunnya kan...sedap mata memandang

selepas siap direbus...

part paling best seisi keluarga...bila makan sebegini dapat berkumpul semua...meriuh..mulut tk henti pot pet..seronok nengok dorang makan

aku sempat buat mee kari..sebagai sepecel hidangan raya...sebab aku suka mee kari...
gigih masak..terima kasih gak kt abah dengan dak ijoi (anaksedara) ..sebab oper diri kopek
kerang...tak ada kerang..tak besh ok..

teman-teman opis yang sudi datang beraya
...tangan di pinggan..mata di tv...hehehehe :P

rendnag daging

ayam masak merah

ketupat

sayur lodeh..orang johor..wajib ada lauk ini

lemang...my feveret


sedap..

my feveret too

sampai masa untuk mereka pulang ke pangkal jalan...byeee

Nota Hati: gembira bersama mereka..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...