Friday, July 29, 2011

Potluck sempena nyambut puasa katanya....bab makan mestilah besttt woo

Hari nie adalah minggu terakhir sebelum datangnya ramadhan minggu depan..insy'allah jika ditetapkan..kita akan mula berpuasa pada hari Isnin... ;)

seperti dijanjikan kami-kami jiran sepakat membawa berkat memasing...semuanya dari dapur rumah sendiri...

aku amek cater untuk masak rendang ayam..yumii yumii

sambil merendang...sambil nengok bola (malaysia vs singapore)..malaysia walaupun kalah..ianya takan mengugat ketidakstabilan mental dan jiwa aku ke hapa...rendang aku tetap menjadi..hahahahahha*keji

sekuali aku merendang..ayam 2 ekor setengah...motip part setengah?...hikhikhik

taraaaa...kol 6 pagi gigih bangun ke dapur...panaskan lagu rendang mau kuahnya kering sikit..aku tak suka rendang kering-kering sangat...sedap moist-moist gitu..serdak-serdak itu yang sedap

dessert yang enak hasil dari ciptaan my fren Sue...2 jenis perisa...pilih mana satu idaman hati..aku kebas dua-dua sekalik.. :P


ada mee goreng, sayur lodeh, ketupat, rendang ayam, kuih muih, pelbagai jenis kek, kepok etc..
larat tak larat jer ko nak nyuap..

caramel from diana..sedapp bangat...next leh buat lagi yeaaaa..*wink wink

kuah kacang from zila...sedap ler sebab cik asben tokey sate kannn..;)

nie ape namanya erk...sedap cuma manis..ai kureng bab-bab manis memanis nih..from nabila

makanan yang berjaya aku rembat untuk simpanan bekalan diwaktu-waktu memerlukan nanti...cayalah..lepas kol 2 sure ko melapor balik.. ;)

Nota Hati: suker rendang aku licin boliow....siap ada nak order...baik jangan order..sebab aku charge mahal ok..ekekekekeke*ayat nk lepaskan diri

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...