Thursday, July 14, 2011

JJCM: Umbai Melaka....misi mencari makan

Sebelah malamnya kami sekeluarga jenjalan sekitar melaka..then balik singgah di Umbai nih...iye la selalu dengar jer orang cakap ikan bakar umbai...so menyinggah mau pekena...

sampai disini pun dah lewat malam kira-kira dah kol 11 gitu...gerai-gerai pun banyak yang dah habis hasil tangkapannya...

jangan tak tahu..masuk ke kawasan medan nie...kene bayar RM1...parking adalah banyak..maybe sebab aku sampai dah lewat kan...tp kereta still banyak...mata aku meliar nengok kereta sebab rata-ratanya bukan plat 'M'...banyak dari luar dan plat singapore jugak

selamat datang

gerai pilihan...gerai nih masih banyak hasilnya...gerai lain semua dah menciput...ikan pun dh tak bape cantik...tapi gerai no. 5 nie..fresh-fresh...sotongnya pun masih segar...tak ler ko pegang sotong jer terkulai layu kan..

pilih-pilih..amek 2 ekor siakap, udang, sotong...untuk makan 6 orang

ada orang teringin air kelapa tengah2 malam nie kan..:P

tapi kami order air sirap limau satu jug...tak mau order air buah..sebab ada sorang tuh kesihatan tak mengizinkan...kang bertambah-tambah batuknya...*ciannn orang itu..

owh my feberet...sedappp..crispy dan lembut jerr

ikan amek 2 ekor...sebab abah suka ratah-ratah part yang garing-garing tuh..masak 3 rasa


butter prawn...tapi fail!!...aku syak tukang masak tak reti buat butter prawn...baik aku cakap goreng kunyit jer kalau camni ghupanya kan...up lagi order sayur 2 jenis kailan ikan masin & kangkung...dapatnya kangkung goreng jerr...kailan non hado..habis katanya....dah lambat sampai katanya kan..redha jer la...;)

selesai makan..peyut dah sengkak..jalan dah senget-senget slow lebih slow dari siput..

Dalam kelembaban aku berjalan tuh....mata aku sudah ternampak mende alah nih...deretan diluar gerai-gerai situ..banyak orang menjual kraf-kraf tangan dan segala macam barang-barang..sediakan duitnya jerr...

taraa...leh aku letak segala mak nenek bahan2 masak...tak pun letak bawang bagai ok gak kan...

harganya boleh tahan...tapi ko kene pandai tawar menawar arr...kira aku ok..pandai nawar..sampai adik aku tumpang sekaki melobi harga..hahahahhaha

balik-balik umah..nyudahnya...ko tahu sapa yg duk dalam itu bekas?....dalam dediam bantainya dier duk bergulung dalam tuh..hampehhhh! :P

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

hehehehehehehe

Nota Hati: muka majuk kene tinggal seminggu lebih..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...