Wednesday, March 10, 2010

Winner Of Biggest Loser Asia...S1

Sapo malam tadik ado tengok Biggest Loser Asia Finale Di Ch 702 jam 10.15 malam tadi? Wahhhh korang semangat nak tengok finale sanggup bersengkang mata sampai kol 12 erk..hehehe..termasuk ler aku nie adalah pengikut tegar setiap episod dari awal hingga ke finale malam tadikk...nebes aku tunggu result nya..dap dip dup

Ada sahabatku itteww (sapa erk..tettt) siap tidokan anak awai-awai gara-gara nak tengok finale nie...kijam tauu....ekeke*larikkkk

Peserta di bahagikan 2 kumpulan iaitu Team Blue led by Dave Nuku & Team Red led by Kristy Curtis. Pada peringkat awal lagi aku dah sokong team red...sebab ape korang tau?..ermmm sebab kevin..aku suka tgok dia..very d skema boy. Then selepas kemasukan Carlo setelah 2 peserta team red kuar aku menjadi keterujaan sudehnya.

Sebab ape aku tak suka team biru?...sebab david, tony & martha...mulut dorang very d longkang. Satu episod perlumbaan kayuhan beca boleh plak si David nie berhangin siap baling botol mineral sebab panas barannya..mulut tak ada insurance gitu..siap Sarimah cool downkan..

Okey tutup buku bab suka tak suka dengan dorang-dorang nie...meh kita layan kisah BLA nie yeaa..

Seperti diawal jangkaan aku mengharapkan sesangat Carlo yang menang..tapi apa kan daya..pemenang telah termaktub....walaupunnnnnnn... ;)

David Gurnani from Indonesia...winner! Dapek US$100,000 (RM337,900..ehh tui tak kiraa nnie..kira halal jer la). Kalau convert ke rupiah agak-agak bape kantung guni ler duitnya erk..silap2 leh baring ateh duit..wat tembok batu pakai duit pun bulehhh..ahaks!..Then dapek laie keto renault plak ha...eiiii dendam berahi aku dengor hadiahnya...huhu

finale-finale hanya 4 orang yang tinggal..David, Carlo, Aaron & Martha


David (157 kg)...korang tengok perubahan before & after

Aku tengok dia nie terlampau kurus melidi...sampai muka badan cengkung panjang jerrr...rambut pun ibarat idup segan mati tak mahu kekdahnya..udeh ghupa orang sakit plak ha aku nengoknya...uishh


Carlo Miguel, 32 ( 132 kg) from Philippines walaupun impian aku untuk melihat dia menang berkecai tapi dia totap menang di hati aku..Walaupun dah kurus tetap nampak sihat dan hensommm....suker sukerrr

Aaron Mokhtar, 30 (159 kg) from Malaysia (bangga seh ado gak wakil dari negara kita)
Walaupun ada pengurangan saiz dan kekurusan nya itu (matik ler kene rejam bahasa aku ngan DBP nie nti) tapi still nampak sket chubby nye lagikk...i likeeee so mencomei face gitu.
Awal-awal dolu mati-matik aku ingat dia non muslim...sekali aku tengok satu episod tuh dia gie sembahyang raya ngan Hafiz...bru lah aku tahu dia nie muslim...tertipu tipah cik jah..

Martha Lai, 19 ( 127 kg) from Hong Kong..paling muda paling gedik aku rasa...manja manjang jerrr...mulut leh tahan gak minah nie...ai tak suka dia...sebab personalitinya amatlah aku tak menyukainya dan tak menghormati orang lain...mungkin leh dimaafkan sebab dia leh dikatakan bebudak lagikk...tapi ado aku kisahhh...hehh

Kerana dia jugak lah Marilyn terkuar last episod sebelum final..sakit jer hati aku malam tuh...leh plak dia buat muka tak bersalah..itupun kira nasib jer si Martha dapat imuniti & sekaligus penempah golden ticket ke finale..kalau idak duk bawah garisan kuning ler ko disitu...emo emo nihhh!

Christine White...dalam reramai peserta wanita dia nie dari mula suka tengok penampilan dia nie..walaupun saiznya agak besar dan tembummm...i likeee! tapi dia pandai bergaya & seksi. Setiap kali ke bilik penyingkiran pasti minah nie melaram cantik-cantik..so dari situ aku tahu dia nie mmg suka kelihatan cantik. Dalam diam-diam di vila tuh udah ada munge-munge cinta berputik gitu..romeo & juliet

Malam tadik aku tengok dia nie dah kurus gilerrr...jeles seh!..tengok plak si Hafiz pun dah ensomm kurus giler mamat tuh...terkejung aku seketika tengok Hafiz depan tv!! siap iring Christine naik pentas lagikk..wahhh cinta training camp nihh..hehehe

Aku ingat lagik ..malam terakhir sebelum Hafiz terkeluar..dia ada jumpe Christine untuk say gudbye siap bagi bungee & hug-hug lagikk...wahhh so cuteee! Kalau mata korang cepat tangkap time tuh..dorang ada kiss pipi tapi kene potong daaa..mesia ma takan korang tak fahammm...Hafiz tuh kan muslim..ekeke

Seorang lagi Kevin (215 kg)..seorang yang pemalu..tak yakin pada diri sendiri..suka menyendiri...sungguh cutee aku tengok dia nie..cakap pun very lemah lembutt..selalu carlo ler yg back up dia..penyelamat keadaan. Semasa hari penyingkiran Kevin..siang tuh sungguh-sungguh si Carlo melobi minta simpati supaya jangan kuarkan Kevin beri peluang...tapi disebabkan keceluparan David sungguh menyakitkan hati aku time tuh...siap buat muka yang boleh dapat penampor free jer..dah lah cakap berapi-api..menjengkel sungguh!

Tapi bila malam penyingkiran blue team antara Martha dengan Tony...bru si David tuh tahu buku bertemu ruas kekdahnya....no more kawan-kawan lagikk...apaaa kauu nanges di situ....pergi kauu nages disanaaaa....huhhh dah jadik mak dara dah aku nieeee...

Korang tengok kegebuan diwajahnya..udah korje pun chef kan..harus mengebukan...Disebabkan Carlo nie juara di hati aku maka sekali lagik aku tempekkan gambo dia before & after...tuh wife dia yer anak-anak...coming soon bakal menjadi seorang ayah...tahniah!

Thanks kredit for Budiey.com untuk gambar-gambar nie..kira halal yerrr..ya ampunnnn

Nota Hati: Aku bila lagikkk?...hohohhh trajisssss

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...