Wednesday, March 31, 2010

3H2M di Laguna Condo Resort Port Dickson

Jumaat-Ahad lepas aku sefamily cuti-cuti rehatkan minda kat PD (Port Dickson)...seminggu punya planning akhirnya menjadi jugakk...berani dorang nak menkancel-kansel tak menjadikkk uols...aku dah siap-siap bayar loh..

Jangan ler korang bayangkan aku dok tempat mewah-mewah ker hotel bagai ke ape ke..aku just sewa 2 unit apartment sajokk...kenapa sampai 2 unit aku amek kan..iyola udeh ahli jemaahnya 17 orang..harus ada extra umah kan..gila ko nak sumbat semua satu umah..haru biru dibuatnya nanti..setiap unit ada 2 bilik & 2 bilik ayor...kelengkapan peti ais ado...jom layan jer la erk..

Pandangan dari balkoni umah aku ngadap pool...sonang nak pantau tak pun nak lontarkan vokal dok jerit kat budak-budak dan bapak-bapak budak bila dah terjun berendam tak henggat nak naik.. ;)

u see?..nampak tak ada tulisan dalam pool itu...haaaa itu ler tempat aku nginap yer anak-anak..Laguna Condo Resort..

Tempat nie biasa-biasa sajokk...jangan plak ko ingat nk best layanan perkhidmatan cam hotel plak...cam kata management yang aku book nie..buat cam umah sendirik..

Barang-barang rumah yang perlu dibawa rice cooker, dapur, pinggan mangkuk peralatan masak, beras dan sewaktu dengannya...benda-benda camni hanya kaum pompuan jer yang ambil tahu..harapkan kaum adam....rokok jer tak lupe nyee...grrgrrrrrr

Pokok ini tinggi nau melepasi ketinggian rumah..tapi kalau uols tengok dekat-dekat memang cantikkk sesangat...i like kaler kuningnya..yang panjang-panjang terjulur tuh kacangnya...omak den siap amek kacang nak benih katanya...eiii omak den nie mano-mano poyi tak sah kalau tak kidnap anak-anak pokok..benih-benih pokok yang dio berkonan..

hero-hero nie lapan poloh kali kejap..abeh terjun pool..naik sibuk main game

pagi petang....lapan poloh kali kejap dok turun pool kejenya budak-budak niee....biarlah dema-dema tuh...asalkan bahagia..tak gitu..

abeh mandi..sambung main game lagikk...

korang nampak ape yang aku zoom dari balkoni umah aku nie....haaaaa....u see tapak wat BBQ malam nie...tunggguuuu next n3 yeaa...sonang semuanya depan apartment sajee....agak-agak maleh nak turun naik..main campak-campak sudah

Pandangan dari balkoni umah aku..next door sebelah tuh umah my bro duduk...tempat parking pun dekat jerr

abaikan panorama atuk yang tak berbaju itu yeaaa..agak 18sx gitu..hehe
kelihatan akak ipar ku sungguh rajin di dapur...aku? tukang tengok dan order sajeee..hahaha kijam kijammm

anak buah aku nie umonya5 tahun..dalam ramai-ramai anak buah..dia nie takut sket kat aku..kalau dia datang umah atau aku ke rumahnya..siapla...sopan jerrr...nak pandang-pandang aku pun curi-curi ujung mata sajokk...garang ker aku nie meh..huhuhu

tempat-tenpat mainan nie sebelah sejengkal jer ngan pool..korjenya mandi-mandi naik main buaian..jongkang jongket bagai...then sambung mandi lagi..cam tuh ler rutinnya budak-budak nie..

yang nie usah citer lerrr...mak apaknya pun dia tak herann ada ke idak..sebelum pegi sepanjang duk PD nie pun berkepit jer ngan aku...langkah setapak ngekor jerr...aku tido single bed pun seboleh-boleh nak nyelit tido sebelah aku....

Nota Hati: best cuti-cuti

6 comments:

zielalala... said...

akak..itu laguna tempat org tinggal dulu masa blaja kt poli..setahun lebih gak dok situ..huhu...berape akak sewa situ

Kak Aidah said...

salam Nur,
wah jeles akak dia gi cuti kat PD. Bila lah akak nak gi cuti lagi, dok plan asyik tak jadi je huhuhuhu.

Laguna tu rate dia mahal tak? 1 malam berapa ya tuk 1 apartment.

Orchid said...

zielalala > ha'ah..kt situ ramai budak2 poli duduk..iye lah depan2 tuh poli pd kan..seunit rm100 sajokk..murahkan..tp syaratnya mesti ahli koop JPM arr. sesekali rehatkan minda..seolah duk rumah persinggahan sendirik jer.. ;)

Orchid said...

Kak Aidah > biasa ler benda-benda camnie plan bagai nak rak nie selalunya tk menjadi..tp yang nie orchid plan seminggu jerrr..kompom terus menjadi..tak dek alasan sudeh dorang kt ai..nak ikut..ikut..ada alasan..say gudbye duk umah diam2..hahahha
Lagipun masa cuti skull awal bln 3 tuh budak2 nie tk kemana..mak apak sibuk keje..nk cuti pun biasa ler semua full hotel dll...so buat after cuti skull..lebeh mudah..tp totap cuti gak kan..3H2M ;)

Anonymous said...

kak nk tanya sikit pantai jauh dr resort ke?

Kanishya said...

Hai, i nak tanya..kak ada nombor tuan punye kondo ini lagi ke ? kita tgh cari apartment untuk 3 hari kat pd. Kalau ada, tlg paskan ye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...