Thursday, January 3, 2013

Lunch Nasi Ayam Penyet Wong Solo...Bangi

 Ini kejadian pada bulan 12 tahun 2012...lama gila dari tahun lepas baru tahun 2013 baru nak upload....

Selepas mencantas-cantas di Gulatis...maka perut dah keroncong...maka berjalan kaki sahaja ke Wong Solo nih..dekat ajerr...belakang kedai tepi sikit dari Gulatis sana..

jom layan..


seperti biasa amek set ini...biasa ler paling murah RM10.90..didatang sekali dengan nasi putih, terung bercili, tempe & tauhu goreng dan tentunya ayam penyet yang dipenyet ditaruk sambal yang enak sebabnya ditumbuk dengan tangan bukan diblender yer...

Tapi aku up dengan minuman wajib bila makan disini....order air mix fruits...dalam tuh fruitnya dikuib-kuibkan kecil-kecil ada tembikai, honey drew, sengkuang, laici, manggo...sedap bangat...rasa nak repeat jer segelas lagik..tapi malu ler plak..hahahahaha *cecepat belakan tudung kontrol comey

ini set menu berpakej kalau korang datang beramai-ramai ...senang siap pakej untuk makan berapa orang

boleh jugak makan bersila..kalau aku..owhh no..no..no...nanti kaki aku 'semut-semut' kalau lelama bersila..jenuh plak aku nak  cari sheltox nak spray....hakhakhak

tuh..tuh..nampak bag plastic ijau...ehem ehem...from gulatis..:D


wong solo nih banyak cawangan dia...penah makan di cawangan Kg Baru sana...betul-betul depan masjid Kg Baru tuh ...sederet medical centre

first aku makan disini dolu..aku siap tanya sapi tuh apa...hahahahahaha....kesian sungguh aku bru tau apa itu sapi....*ayoyo macha veri d ampunn ye :D

Aneka pilihan minuman...harus dicoba yer ibu-ibu bapak-bapak....haaaahhh!!! jangan tak tahu yerr..ada jugak poligami juice....sungguh menyentap kaum ibu jika bapaknya order minuman ini yer....awas lo

Aku perasan ada minuman terung belanda...huhhh terkejuit nih...ingatkan selama ini ada durian belanda jer...tapi tak berani nak nerai takot tak sedap....itu satu hal...takot masa minum aku berfikiran terung yang di juicekan....eerkkkkk


ada jugak ala-carte dan lauk-pauk lain jika mau dijadikan lauk tambahan...harganya berpatutan dengan rasanya masakkannya....memang berbaloi...cuma ada jugak yang mengatakan mahal walaupun dalam kuantiti yang sedikit....tak ape la..yang penting sodap...tak gitu

Paling aku suka terung bercilinya..sedap bangat...nasinya pun rasa len macam jer..sedap..bukan beras biasa yang kita makan selalu....nasinya putih cantik berkilat... :)

ok..kita faster entry lelajusss ok..

Ada n3 JJCM nk post..tapi disebabkan sakit hati dgn servicenya dan menunya ...cam nyampah plak nak post..


Nota Hati: hopefully tahun 2013..aku cube merajinkan diri utk berblog..:D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...