Monday, December 12, 2011

Fenomena Ombak Rindu....Filem vs Novel...


Yeappp...seperti yang diduga diawal-awal pembikinan filem ini akan memberikan impak fenomena yang mengila-gila okeh....aku tidak terkecuali...punyer tak sabar..sebab dolu-dolu masa aku beli novel nie tahun 2002.....aku berharap sangat suatu hari nanti ianya akan difilemkan..

Tapi aku nak bagitau awal-awal..aku dah pergi menonton ini cerita...adusss aku kecundang jugak dengan airmata...perhhh dak Aaron tuh xboleh blah...setiap kali dia nanges..aku nanges...sungguh bermotipkan...hehehehe

Seperti juga novel Tak Semanis Impian, Tak Seindah Mimpi & Tiada Lagi Mimpi karya Sharifah Abu Salem. Entah bape kali aku dok ulang baca novel ini...walaupun dah tahu part-part mana yang menitik airmata...tetappppp jugak menangis....ho ho jiwa tisu.. :(

Dahulu pun aku berharap novel ini difilemkan...dan aku siap membayangkan Noorkhiriah membawa watak Noorjinah...sebab aku rasa dia paling layak memegang watak itu..penuh dengan airmata....dasat kan aku..siap ngatur pelakon..ngehngeh

Tapi sayang naskah novel ini digarap menjadi sebuah drama diberi nama Trilogi Cinta. Sedikit masa dahulu ditayangkan di TV1.....itupun aku dah berhantu nunggu setiap episod depan tv sepanjang malam setiap minggu....

Tak hairan jugak kalau lepas nie Astro mahu Ombak Rindu disirikan di TV (macam lagenda budak setan tuh).....jawapnya sekali lagi aku berhantu dok melanguk depan TV...adehh adehhh :P

my novel...koleksi kesayangan yang dijaga rapi..siap balut ko...cam buku sekolah...ko hado? :P

difilemkan dan diterajui oleh, Aaron Aziz (Hariz), Maya Karin (Izzah) & Lisa Surihani (Mila)

sib baek ko pilih Aaron jadi hero...kalau orang lain..harus aku fikir 2-3 kali nak gie nonton..*opsss bermotip lagikk...hehehehee


Rinduku umpama ombak yang tidak berhenti, kasihmu bagai pantai yang setia menanti...mendalam maksudnya...buat seseorang itu..fahamilah...aku tetap menjadi pantai yang setia menanti menanggung saratnya dengan rindu umpama ombak bergelora yang tiada hentinya .....syahdu siot.. :P

30hb Mei 2002...tarikh aku memilikinya

sinopsis jalan ceritanya...

Aku tahu ramai sekarang mencari novel ini kembali..dengarnya pihak berkenaan terpaksa ulang cetak sebanyak 40 ribu...perhhh royalti mahal nih...

Dedicate for penulis novel ini FAUZIAH ASHARI....saudari sungguh berbakat..gud job sis...*clap clap clap

Nota Hati: tunggu Cinta Yang Satu difilemkan... ;)

2 comments:

Rosmawati Yusof said...

Harap2 ada kat TV nanti...

Orchid said...

Kak Kim aka mama abg madan: dengarnya gitu la..tayangan di Astro..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...