Friday, October 29, 2010

Hospital Putrajaya - Pharmacy SMS Take N Go...

Apo ingat touch n go jer kene kat tol......ghupernya kat pharmacy di HPJ ini ada menggunakan perkhidmatan ini...so tak payah ler korang nak pusing-pusing cari parking bagai.....sesapa yang berurusan dengan HPJ tahu ler azab camner mau cari parking kan....*xsuker xsuker

Ekceli dah lama perkhidmatan ini disediakan...tapi biasa ler kita-kita nih kan sikap "M" tuh lebih besar dari rajinnya kan....dah ujung-ujung baru nak menggunakan....hakhak!

yang jelas maksud perkhidmatannya

yang penting.....petak parking ado disediakan untuk pelanggan Take N Go....so ko tak payah nak berebu-rebut ape...lagipun dekat jerr dengan kaunter ubat sana....ko menjerit jer dah leh dengo..*heheh sila jgn ikut perangai ini kayy..no no no

sekali pandang ala-ala pos office plak kan....disediakan jugak perkhidmatan pos bagi penghantaran ubat-ubatan....tapi ada syarat-syaratnya....yang itu tak semua negeri dan orang boleh mengorder ubat melalui perkhidmatan pos dan sebagainya....

hari dan masa yang ditetapkan...sila baca dengan jelas dan terang.....jangan plak time lunch time ko datang nak pick up ubat....alamatnya buruk ler muka nunggu dalam kete...

ciann...

sebelum diserahkan ubat-ubatan....pegawai farmasi akan menyemak dan mempastikan ubat yang betul dalam order serta diberi penerangan sikit.....walaupuunnn ko dah selalu dan tahu fungsi ubat tuh...ko tadah jer telinga jap dengo dia cakap.....bukan berbayor pun....

walaupun aku kekadang perangai tak senonoh gak.....lom abeh dia cakap..aku dah jelaskan semua fungsi2 ubat itu.....sebab aku nak jimat masa...sebab setiap bulan aku dengar benda dan arahan fungsi ubat yang sama* hehehehe..sila jgn ikut perangai ini..no no no

tapi jangan lupe say terima kasih yerr.....penat-penat dia beri penerangan nasihat bagai.....ko muka selamba badak terus blah gitu jerk....berbudi bahasa tuh kan melambangkan budaya kita kan..*wahh cam iklan Pak Nil plak

ini ler ubat aku....kalau stok ado biasanya dibaginya aku stok 2 bulan sekaligus....sonang tak yah datang selalu.....orang farmasi pun tak yah nak cam muka aku jerr kan...gggrrrgggrrr

bagi aku memang aku puji dengan perkhidmatan SMS Take N Go memudahkan kita mengambil ubat.....tak payah pening kepalo amek nombor kat kuanter....tunggu plak nak daftar....then bru pergi ke kaunter farmasi.....tunggu lagi.....uiiii sikit makan jam okayyyy.....ini yang boleh mendatangkan kemarahan tauu..hishh

kalau korang ada deal ngan farmasi HPJ......tak mau susah-susah ajerrr.....meh meh cikgie ajorkan yea anak-anak....

PLAN A:-

click sini

klu yg kat ateh tuh cik merah ada problem tak leh click.....korang ikut PLAN B seperti dibawah ini.

Taipkan:
HPJ UBAT [NAMA] [NO K/P] [TARIKH & MASA UBAT AKAN DIAMBIL] dan hantarkan ke 15888

contohnya:-
HPJ UBAT NORZIELA 800404016345 29/10/2010 10AM dan hantarkan ke 15888

Sms/email hendaklah dibuat sekurang-kurangnya 2 hari bekerja sebelum tarikh ubat akan diambil.

Okay anak-anak......jelas dah penerangnya kan......ini untuk mana-mana pelanggan/patient HPJ aku mengalakkan uols menggunakan perkhidmatan ini....mudah..cepat & pantas!!

Nota Hati: sedikit maklumat disalurkan besar manfaatnya untuk semua...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...