Wednesday, June 23, 2010

Jejalan ke Kampung Kemensah Hulu Klang

Bila sebut kampung kemensah....semua tahu bahawa tempat disini benar-benar happening untuki bersuka ria bersama keluarga & geng-geng...korang boleh ikut blah kiri laluan tepi zoo tuh jerr....then terus jer ke dalam.....makin jauh kedalam permandangan makin kehutanan jugak arr....jalan pun ngam-ngam kereta jerr....ada jambatan pun kene ngalah gakk..kang ada terjun kat tepi tuh..hik3... kalau bawak kete besau lagi arr..


so meh kita layan tempat-tempat nie..kami idak ler plan nak mandi berpiknik bagai kat sini kebetulan lalu area-area zoo negara tuh....so menyinggah lerr...sebelum nie asik dengor cerita orang jer kan..haruslah melihatnya sendirik..kira aku puashati arr..next kami plan nak berpiknik kat sini..happeningg nak buat BBQ lagikkk...best besttt

nie chalet jinbara...ala yang nyanyi lagi kasihnya laila tuh...tau dok?..tak tahu tak dapek nak nolong..

Dalam nie banyak owner-owner chalet...paling aku kenan teratak angah...buleh plak aku lupo snap gambo tempat tuhh...adusss

Kalau korang nak naik ATV pun ado...tak perasan plak bape bayarannya untuk ATV nie...tengok dorang-dorang bawak ATV....wahhh rasa nak nerai jerrr...ada beran?...next plan!!

kat sini ada chalet yang 2 tingkat...masa nie aku tengok ada group reramai stay kat chalet nie siap BBQ lagikk..syokkk nyee....aku amek bau jer lah..

yang nie chalet biasa jerr...ngam-ngam soi elok strategik kalau korang nak terjun betul-betul depan chalet...puas mandi-mandi..naik makan..terjun lagikkk..

aktiviti bersama keluarga dorang...


yang nie tempat lain plak..seperti tertera tajuknya di atas yer anak-anak...


abeh jer kitaorang menjelajah tempat nie..apalagi perut pun dah bunyik-bunyikk...sempat singgah pekena ABC & goreng pisang yang paneh-paneh...then aku up kan lagikk ngan laksa (my feveret u)...yumi yumii


lepas jer makan..kitaorang meneruskan perjalanan untuk ke hutan lipur ampang gamak namanya...adusss lupo plak makcik ha...tapi kojap je..idak turun punnn..sbb aku tengok kene menapak jauhh..tak koserrr aku..

So..bila semuanya udah keletihan..maka pulang ler kami ke pangkal jalan...kene balik rumah awal..sebab malam nak kuar lagikkk...yuhuuuu ada orang nak open table ma..rejeki jangan ditolak...ekekekeke

Nota Hati: minggu nie cuti-cuti mesia lagikk...tungguuuu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...