Thursday, February 18, 2010

Cuti yang menyakitkan..meresahkan..memboringkan...

Hari ini aku kembali bertugas untuk melangsaikan tugasan yang tertunggak di atas meja opis aku nie setelah diserang demam & batuk-batuk disepanjang cuti 4 hari baru-baru nie...orang sibuk berjenjalan diluar...terdampar atas katil berselimut..walaupun cuaca diluar paneh menyengat tapi dalam bilik berselibung. Melangkah kaki ke ruang tamu pun dah berbahang rasanya...baik aku duk diam2 dalam bilik pasang ekon..tido tido tido..ikutkan tekak asik nak makan jerrr tapi tekak dok perit...sib baek omak abah ado datang...ada gak orang membantu ketika anaknya berkeadaan begini..thanks mak abah!..luv u!

Kejadian berlaku minggu lepas after opis petang rabu..terus ke emergency HPJ....doc yang duty plak si cute iras liyana jasmy ko..dia kenal aku..aku kenal dia.."wahhh..very pemelier nama u laaa..ekeke..leh dia cakap gitu kt aku..heh!. sebab sebelum nie dia penah mencheck aku masa admit ward last year..mesti ler ingatkan udah 2 week ngadap aku tiap-tiap hari kan..tiap2 pagi amek darah jer...sob sob sob...tapi aku suka dia...sbb soft spoke...muka manis jerrr...

Then semalam check up kat Hospital Serdang ..so doc zamri bagi mc..suruh rest kt umah..boring ma duk umah..dah bengap kepala aku...mentelaah plak omak abah sudah balik kg...tinggal ler aku ngan omei kat umah..dia pandang aku..aku pandang dia jer nyudahnya

So hari ini sekian kalinya pepagi aku tengok fail-fail untuk hearing next month bertimbun-timbun baik ateh meja mahupun ateh troli...gile ko aku nak ngabehkan sehari nie...so langkah pertama aku asing-asing fail-fail mengikut ke'urgent'nan date nya...kematu jejariku non stop menaip dari pagi tadi..

Nanti-nanti lah aku updatekan blog aku nie..agak kegilaan bz sampai esok nie..sure nye la..
korang kalau tengok aku statik tak gerak-gerak tuh..faham-faham jer la... kene la plak ngan motonya " saya yang menurut perintah"..tak gitu..ish!

Nota Hati: flu plak coming suda..adoyaiii

4 comments:

Kak Aidah said...

Salam Nur,

Sama2 la kita. Akak pun tengah tak sihat ni. Ntah dah berapa minggu batuk tak berhenti. Naik sakit dada ni dibuatnya. Dh jumpa Dr, dh bagi antibiotik pun tak jalan gak. Naik fed-up akak dibuatnya.

Unknown said...

ye saya suka yg bawah sekali tue..."saya yang menurut perintah"...tue la sapa suruh t.tangan dulu...

Orchid said...

Kak Aidah > ha'ah kak..saya nie dah sebulan lebeh duk batuk..skg nie kureng sket cuma jgn aktif sgt..sekali batuk non stop dibuatnya..sakit satu badan dibuatnya..:)

Orchid said...

amybebeh > aku korje dah berbelas tahun..start masuk korje dah kene soal siasat salasiah aku then cop sepuluh jari tangan (nasib baek tk mtk cop kaki)...so lu pikir ler sendirikkk..sampai pencen ler wa gini...huaaaaaaaa ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...