Monday, February 8, 2010

Asam Podeh Daging Tetel....ummmpphh!!

Disebabkan dorang ada baca dalam blog aku sebelum nie pasal masak memasak ikan patin asam podeh..nyudahnya aku diugut sekali lagik untuk memasak menu nie..daging tetel masak asam podeh...

agak-agaknya kan kalau aku pencen nanti..leh bukak kedai makan asam podeh kut....amin aminnn doa-doakan yeaaa...i likeeee

kali nie masa blen cili tuh aku up kan lagik ngan cili padi...kasi berasap telinga sket..

bersama sayur kacang buncis + bunga kobis & udang & tauhu...

Sekali pandang cam aku hancurkan telor kan...tapi sebenarnya tauhu yeaa..aku suka hancur-hancurkan kasar2 sebelum masuk sayur tuh..sebab kalau potong kuib-kuib biasa tuh....ada jer yang duk pilih tak makan...budak-budak pasal makan sayur leh meroyan kita..tak mau makan nyeee..kalau dah hancur nie..nak tak nak kene kaut sekali...

p/s - aku elergik kalau makan sayur yang ada pecah/isi telo...memang aku tak makan..

Nota Hati: Suka masak bila ada orang nak makan....kalau masak tapi makan nya idak..memang nak kene seligi tuh..ahaks!

2 comments:

Unknown said...

nak asam pedas...tetel..plz....sodap tokak...menegoknye...

Orchid said...

amybebeh > aii..pakai ngoder jer ke..ekekeke *larikksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...