Thursday, July 26, 2012

Roh Memasak Jatuh Merundum Di Ramadhan Kali Ini

 Ramadhan kali nie...mood roh memasak aku jatuh merundum.....ntah la...

kadang-kadang beria-ria nk makan..sampai tak menyempat-yempat nak makan itu ini lah..teringin lah...

tapi bila dah masak...time hidang nak makan...mood tak dek

makan 3-4 suap dah berhenti...nasi  pun tak abes... :(

sambal udang with petai...ini kira aku masak sebab keinginan sahabat aku untuk memakannya...aku gigih masak sebab sebelum puasa dia dh bgtau dia teringin nak mintak aku masakkan lauk nie...

walaupun hakikatnya aku tak makan sambal udang petai nie....tapi untuk memasaknya...aku boleh ajer...

cam orang nak makan ketam...aku boleh ajer memasaknya...tapi aku sendiri tak makan ketam...:D

ini menu puasa ke-5...kari ayam taruk terung bolat + cucur udang

nengok lauk cam berselera....tiba makan...nasi pun tak abeh...cucur tuh aku dpt ngap 3 biji jer....bukan lauk pauk cucur tuh tak sedap...mmg maveles tapi ntah la...aku pasan selera aku sekarang dah merundum

 sup sayur cendawan + fucuk + suhoon



Nota Hati: kembalikan roh memasaku... :'(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...