Friday, September 18, 2009

Ayam Golek Sri Serdang

Semalam petang..aku gigih usaha mencari ayam golek gak..dr awal puasa aku duk hok teringin nk makan ayam golek..tp sbb penyakit maleh dan seksa nk menjengah kt PARAM Putrajaya disini..(nak parkingnya azab)..so semalam adalah waktu yg sesuai benor aku pergi sbb aku cuti sehari..ngemas rumah maklum arr nk raya..lgpun tahun nie..sume berkumpul kt rumah aku disini memandangkan mak xbape sihat..so pakat sume xyah blk kampung..

sampai di tempat kejadian dah kol 4 lbh..aku tgok bro tuh duk bru nk nyalakan arang jd bara..
uhh!..mesti kene tunggu gak nie..teringin punya pasal..

Aku: Dik..agak2 lama tk nk masak ayam nie..
Bro: susah nk cakap lah kak..sbb api pun tk ok lg..
Aku:..(terdiam terkedu sambil mikior..terawal ker aku datang ataupun dia nie yg bukak gerai lambat..??...muskil2)
sementara nunggu ayamku masak..aku jejalan cari pemakan lain..* dah niat dlm hati nie jgn ada sifat jgn membazir hari ini..
tapi niat jer..tergoda jugak aku..ahaks! Nyudahnya kiri kanan tangan aku duk gayut ayor laichi kang..nasik minyak + dalca+ acar, karipap (separuh masak..sbb balik dekat2 berbuka kang aku nk goreng lagik..makan paneh2 bru sodap), putu bambu (omak yg kirim klu jumpe..putu nie aku tk makan sbb aku jenis xsuka makan benda2 yg berhabuk2 mudah pecah sbl masuk mulut)

Berkat kesabaran yg jitu menanti..aku org pertama dapat ayam golek..yg lain duk nunggu giliran..heheheh!..
sepanjang perjalanan balik bau semerbak ayam golek nie tui2 mengugat keimanan aku..sab02..

Sebelum bebuka jam 7 aku panaskan semula ayam nie dalam oven bru best nk mencicah..yg leh aku bgtau korang..ayam golek bro nie mmg sodapppp!! berasa rempah2 sampai kedalam..berbaloi2 aku nunggu setengah jam..

NOta Kaki: ape lagi yg aku duk teringin yerk..aku mencari kuih gulung ijau yg sodap..mana nk cari erkkk..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...