Saturday, December 17, 2011

Ariff Alfian Rosli...Kehilangan & Perkahwinan yang menjadikan ko begitu femes & gelemer sekarang...

Hari ini digemparkan dengan berita perkahwinan songsang seorang anak melayu warga Malaysia yang duk di sanun seperti yang terpampang di Utusan Malaysia. pada hari ini (18.12.2011). Muka surat depan lagi okeh....seantero umat membaca dan melihat gambar-gambar itu....kesian

Aku bukan kesian kat dia....aku kesian mak bapak nye..familynya dan waris sedara mara yang mengenalinya....jangan korang cakap kita harus kesian sebab kita tak berada di situasi dia...owhh pelis ok...dia bukan umo 10 tahun tak tahu membezakan yang mana betul dan salah okeh...dan aku tahu dia budak yang cerdik pandai...abeh takan leh dapat tajaan study disana...medic lagi..

Berita mengenai kehilangan seorang pelajar Malaysia di Dublin. Pelajar yang bernama Ariff Alfian Rosli ini merupakan pelajar perubatan tajaan Petronas dan tidak dapat dihubungi oleh keluarga mereka selama 3 tahun.

Menurut ayah Ariff Alfian Roslin, Rosli Haron, dia dan isteri telah 8 kali pergi ke Dublin untuk mencari anaknya. Dan hari ini misteri kehilangan Ariff telah terbongkar apabila dia didapati telah berkahwin dengan Jonathan, seorang lelaki warga Dublin.

okeh part nih..xbuleh blah okeh..

siap sarung cincin u...ko hado?...aku pun tak hado..ekekeke

aku syak nie omak mertuo dio la..:P

bila nengok muka dier..aku teringat elton john*tetibe kannn...hikhikhik

part nie paling aku nyampah..sungguh memalukan bangsa melayu...hilang seri pakaian kebanggaan kaum melayu...

kemain senyum melebor...

aduyaiii...


Nampaknya apa yang ditakuti oleh ayah Ariff iaitu anaknya terlibat dengan pergaulan bebas menjadi kenyataan. Ini sangat mengecewakan dan pastinya memberikan impak kuat kepada ibu dan ayah Ariff.

Untuk makluman, pihak Petronas telah pun menyaman ayah Ariff selaku penjamin pertama dengan menuntut kembali wang pengajian RM890,000 yang telah dilaburkan kepada Ariff.

pesanan buat dak Ariff -->> ko betui-betui menyusahkan orangtua mak bapak ko la ariff....ko buat hal wat onar kat obersi....orang kat sini nanggung azab malu atas perbuatan ko...paling hazab dorang terpaksa langsaikan hutang ko...orang suruh pegi belajo...amek illmu penuh didada..balik sini curahkan bakti kat negara sendiri.....tapi ko gie sesedap bercinta kannnn...orang yang ko chenta kawin tuh plak..kelauttttt....hishhh!!

Nota Hati: simpang semua ini dari hidup aku dan korang jugak...

Wednesday, December 14, 2011

Wordless Wednesday #2/12

sangap/menguap --> nikmat hidup

sangap/menguap --> nikmat tahap leh kuar airmata..perhh

Nota Hati: pujaan hatiku

Monday, December 12, 2011

My Omei: Bila Budak Debab Nih Demam.....Cianyeeee

Balik dari kampung hari tuh...aku bordingkan my beloved omei kat hotel dia cam biasa...tapi kali nie aku plan mahu kasikan dier..maklum kucen jantan terhangat terhangit...harus meroyan bila time membiang nya tuh...

so sepeninggalan dia di hotel ..omei di enjek vaksin sebelum dikasikan...untuk mengelakkan sebarang jangkitan dan sebagainya ketika 'bersunat' aka dikasikan...

tak tahan dengar dier ngiauw ngan suara ala2 jamal abdilah tuh....suara jantan okeh...ngengee ;)

lunch time sempat aku membawanya ke clinic untuk check-up. Doc cakap kucen selepas cucuk akan monyok untuk tempoh 3-4 hari....tapi disebabkan aku nie jenis panik....takut apa-apa jadi bila aku tak ada dirumah....merisau jugak kan..

ada orang cakap..alaa takat kucen pun ko nak kalut beria...suka hati aku okeh....aku yang jaga bela bagi makan..mandi dia dari kecil besar tapak tangan nih....kalau orang leh sayangkan anak (kecuali yg buang anak xsayang anak)....kucen pun ada hak untuk semua itu jika dijaga disayangi dengan sempurna...jangan membezakan...*peringatan kepada anti2 kucen & pendera-dera haiwan...insaflah

Omei ini satu pagainya...pendiam..ikut mood dialah..gamaknya ikut pagai aku kut..

Dia punyer senyap....kalau tido ceruk mana..panggil bukan reti nak ngiaw..dediam jer..pakaikan colar loceng..aku plak yang pening dengo munyik loceng setiap kali dia berjalan melompat bagai....
Kene plak waktu memalam time tido..tetibe dengo bunyikk locengkan...ghupanya dia tido..nak tukar posisi....aku plak feel2 lelebih dah ketaq-ketaq meremang...hampehhh!! hahahahaha :P

kene alas seat..budak demam..bulunya pun tak bape cantik...kejung sejuk je

Duduk dalam kete pun diam jer..kalau idak..jangan harap..abeh semua celah bedah dalam kete dia tawaf dari belakang ke depan..sampaikan bawah seat pun dier leh lepas ke depan masuk dari seat belakang...

haibat ko mengecilkan diri kan omei...ko tahan napas yerk..hahahahaha

dalam clinic pun diam jer...omei nih kalau tak sihat or demam..susut cepat badannya..bulu dia pun tak shinning kalau diperhatikan

medical record card omei..

baca dan fahamkan...so tiada lagik persoalan tentang ini..

malam tuh..sajer bagi omei duduk luar..abek angin malam..kasi dia jenjalan kat koridor

muka pun sayu jerr...cian cam baby kene cucuk..demam...ngalahkan nak tumbuh gigi :P

Nota Hati: buah hatiku..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...