Showing posts with label doa selamat. Show all posts
Showing posts with label doa selamat. Show all posts

Tuesday, December 29, 2009

Coret-Coret Semasa Majlis Doa Selamat....Ikan Patin Masak Tempoyak

Sabtu malam aritu 26/12..seperti yang aku stori mori last week..kepulangan ke kampung halaman asmaraku disanun pada cuti merry xmas tempohari adalah majlis doa selamat di rumah kampung aku..so..korang layan jer la erkk...menu utama..ikan patin masak tempoyak, tetel+daging masak kari, ayam goreng berempah, sayur campur, ulam-ulaman + sambal belacan...uiiii menyentap jiwa kayyy..untuk pencuci mulut..kuih muih, buah tembikai..yumiii
p/s - untuk sahabatku ernie ..sila tahan napas kayy..hahahaha

petang sabtu start awal pagi sudah kebizian..baik didapur mahupun di khemah luar umah..yang nolong nolong gak..nolong tengok pun ado..hehehe..yang gossip pun goosip gak..biasa ler dah berkumpul reramai gini harus ado topik-topik paneh kan..tak pun suam-suam kuku jadik arrr..asalkan leh jadik cerita hangit..

Abah tempah ikan patin sajokk 30 kilo extra tokey ikan patin up lagik 5 kilo...sebabnya abah aku member sepancingan dier..

sebahagian yang sempat aku zoom ikan 30 kilo..sebelum disiang mengeletik sebab ikannya idup laie..ikan patin nie aku setakat nengok jer la..sebab aku tak bape makan masak tempoyak..kalau masak asam podeh ok la..tekak aku len sket..

ulam-ulaman + sambal belacan..& tetel/daging masak kari. Lain menu tak sempat nk snap..sbb kebizian nyuap..hehehe

cenderahati dari tuan rumah kepada para-para tetamu di malam itu..cantek tak?* pujian gitu
sumbangan aku untuk orang-orang masjid dan geng-geng sekampung..beratus tetamu yang hadir pada malam tuh..lotih tahap dewa lepas majlis sudehnya..maklum arr kat kampung aku nie..sebut nama abah omak aku semua kenal..so tak heran kalau ape jugak majlis umah aku nie sememangnya tetamu adalah meramai..*alhamdulillah

disudahi dengan aksi manja gedik-gedik dari A'kizz untuk korang....

Nota Hati: alhamdulillah..syukran segalanya selamat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...