Showing posts with label Majlis Perkahwinan. Show all posts
Showing posts with label Majlis Perkahwinan. Show all posts

Monday, June 10, 2013

Selamat Pengantin Baru:: Azizul aka Jambu @ 02.06.2013

Ini kira penutup jemputan majlis kawen rakan opis...

Next ada jemputan tapi dari rakan-rakan bukan opis..hikhik ...setiap minggu dipenuhi dengan makan kenduri...

Tahniah kepada kedua mempelai...


 Majlis berlangsung di kediaman pengantin lelaki di Presint 16...


rakan-rakan gegila yang turut sama mempropakan diri....ini bukti kitaorang datang ok..hahahahha :D


kalau kenduri sebelah azizul nih..menu wajib ada ayam golek-golek pusing-pusing tuh tau...tahun terdahulu adiknya kawen pun ada ayam kekdah nih jugak..

ayam goleh dicicah bersama  sos bbq or cili homemade..sedapp


nasi minyak, rendang daging tuh sedap tui arr, kari kambing, dalca

ada jugak nasi putih...rebung masak lemak cili padi, sayur pucuk ubi tempoyak jugak...grgrgrggrgr

air anggur...gittewwww



kepada pasangan pengantin..selamat menempuhi melayari kehidupan baru...dolu sensorang..kini berdua..next bertiga.. ;)

Semoga kalian kekal bahagia hingga ke hujung nyawa...ameen.. :)



Nota Hati: tambah gebuss aku.. :P


Friday, May 31, 2013

Selamat Pengantin Baru :: Apis & Siti @ 26.5.2013

Sehari selepas kenduri kahwin shahrul...

kali nih jemputan budak opis jugak...pasangan pengantin Apis & Siti...pengantin lelaki adalah rakan sepejabat kitaorang...kepala gegila cam kitaorang gak..

sesapa jenis tahan sentap..jenis gurau kasau tak makan dalam...tinge kene tebal..mulut puaka...leh masuk group kitaorang....tapi kitaorang semua baekkkk yerr...tak joke tak happening arr idop.. :P

Majlis berlangsung di Dewan Komuniti Presint 9, Putrajaya..

semua pose sopan..


 memasing wat aksi mengedikk dan mencomel...hikhik


pengantin diapit musuh tradisi kiri dan kanan...ini kalau jumpe tak sah kalau tak 'bertumbuk bercakau'.. :D




Buat pasangan pengantin...Apis & Siti...semoga korang selamat melayari bahtera kehidupan sebagai suami isteri...kekal bahagia hingga ke hujung nyawa..ameenn



Nota Hati: minggu nie ada jemputan lagik..

Selamat Pengantin Baru:: Shahrul & Nadia @ 25.5.2013

Minggu sekolah bermula..maka musim orang kawen-kawen pun bermula..setiap minggu penuh dengan jemputan kahwin...cuti sekolah 2 minggu nih 3 orang member opis kawin...tuh baru member opis..belum jemputan dari luar lagi..huhuhu

Pasangan pengantin ini adalah rakan sepejabat kitaorang... ;)

Tempat kejadian adalah di sanunnnn sana...area Batu 9 Hulu Langat...Taman Sri Nanding katanya

mensesat aku berjam mencari jalan hala ke sana....yadoiiii...

pulak area sana memang aku fail..dah tentu-tentu mensesat bagai nak rak mencari jalan...tapi akhirnya jumpa jugak walaupun mood dah ke bad mood...hahahaha

 bersama teman-teman opis...ok pose dengan gaya sopan dan tertib jer semua..;)

 tak sampai seminit...terus pagai sebenar dah tunjuk...hikhikhik...



kek nih 3 tingkat...disebabkan cuaca yang panas di luar..kelihatan cream pada kek agak mencair..


 bila sorang dari pahang bertemu dengan seorang dari selangor...maka bertemu jodoh di putrajaya ;)


Buat Shahrul & Nadia....Selamat Pengantin Baru...semoga kekal sejahtera perhubungan kalian....selamat menjalani kehidupan berkeluarga...bahagia ke hujung nyawa...ameenn



Nota Hati: next entry kawen lgik 

Wednesday, May 15, 2013

Candid-Candid Di Majlis Nikah & Resepsi Anak Big Bos.. Tahniah Amal Syazana & Mohd Hafiz

 Jumaat lepas 10.5.2013..berlangsung majlis nikah anak big bos kitaorang...

Majlis akad nikah diadakan di Masjid Sultan Mizan aka masjid besi..dinikahkan sendiri oleh bapa pengantin sendiri iaitu bos aku..


serba putih...senyuman selepas bergelar isteri




rakan pejabat yang sama memeriahkan majlis...

bos awal-awal dah bagitau suruh datang rumahnya untuk makan tenghari....so dari pagi kitaorang dh kosongkan perut...hehehehe...

Disebabkan hari jumaat..so masa lunch agak lama... idak ler makan rasa nak tercekik ke hapa kan sebab nak mengejor masa lunch yang singkat kalau hari biasa....so leh makan dengan santai dan damai gitu... ;)

ikan kelisa erk...cantik sangat..warna kuning keemasan....kemain muncung dier..leh sangkut hanger baju..ahaks!

menu yang disajikan...nasi putih, ayam goreng berempah, daging salai masak lomak cili padi, kerabu pucuk paku + tauge + ker ang..sedap!! & ikan sepat masin ...ouhhh heaven...masakan ala kampung camnie...


pencuci mulut...red velvet, honey dew tembikai..ada buah oren jugak 

ini kuih qasidah namanya...first time aku nengok dan makan...my bos cakap..ini adalah kuih tradisonal negeri ganu (bos berasal dari ganu)...kuih nie rasanya lemak manis ..ujung-ujung ada rasa rempah...

aku biasa ler jamah sikit jer buat syarat..sebab nak rasa kan...lagi satu aku kuih manis-manis kureng sikit...sebab tuh pavlova aku tak leh makan...manisss sangat


ruangan dessert...atas kuih qasidah..bawahnya kuih talam sagu.. atasnya gula merah bawahnya sagu campur kelapa sikit...
 masa nie ..banyak kukis ..soklat dh abes...so cam biasa..aku bab manis kureng...nak amek kukis tuh pun aku nengok ada badam...so kekacang memang aku xleh makan....nak nengok muka aku bengkak...kulit aku gatai-gatai...terai la makan...trus jadik hulk nanti..hehehehe

rumah bos nie terletak bersebelahan dengan tasik cruise..berhadapan persisir pejabat PM...tepian tasik gittewww...view yang cukup cantik

masa balik siap kitaorang nengok rumah-rumah banglo area sini..siap kitaorang bertotal..baper ler harga rumah area sini kan...juta tuh dah tentu...mesti berjuta2...uishhh gigil dengar harga camtuh...sampai pencen pun ahkak xmampooo beli dik!

wajah kedua mempelai..pic nih semasa dorang bertunang


so sweet... ;)

jom  layan majlis resepsi yang diadakan di Dewan Seri Endon, Presint 10 yang berlangsung pada hari Sabtu 11.5.2013






 jalan menuju ke dewan utama...my fren siap jadi model penyambut tetamu..hiks









 laluan turun pengantin dari bilik persalinan khas pengantin dari tingkat atas...


 cute ..sweet & nice

cenderahati dari pengantin......

yeahhh akhirnya dapat telo rebus dari pengantin di majlis ini....sebab sebelum ini aku pergi jemputan dah semakin 'hilang' telor pengantin yang begitu senonim dengan majlis perkahwinan masyarakat melayu kita dahulu-dahulu kan....

Dolu-dolu masa kecik-kecik kat kampung..kalau mak abah pergi jemputan kawin..siap aku pesan nak telo pengantin...bila dorang balik..aku tukang kumpul bunga-bunga pahar tuh then kuarkan telo tuh dari kain net...amek kicap taruk dalam piring..kupas telo..cicah ngap!!

Ntah arr..aku paling suka kalau dapat telor pengantin..kalau makan tuh..sedapppp ajerr..cuba rebus sendiri...rasa ken macam..tak sama..aura pengantin kot tuh pasai sedap...hahahahaha...nak nak taruk kicap...walaaaaa heaven ok!

Buat my big bos...terima kasih Dato' dan keluarga...memang terbaek arr majlis ini..sebab kitaorang anak-anak buah boleh lepaking lelama sambil pot pet dan makan2..banyak gila pilihan makanan...budak-budak paling suka sebab ada bar candy... ;)


Nota Hati: Next cuti sekolah berula..makan jemputan kawen menguasai diri...



Nota Hati: next candidi majlis resepsi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...