Friday, July 15, 2011

Putrajaya Floria 2011 [ Part 4 ]: Garden Bazaar..Orchid aka Orkid ;)

Ok..kali nie kita terjah taman orkid plak...

orkid or orchid..sebutan lebih kurang jer...sesuai ngan nama aku kan....aku adalah pencinta tegar orkid...dan seharusnya aku lambakkan korang dalam n3 nih dengan gambau-gambau orkid..ekekeke

Jom layansssss...

cantikkan...tapi aku kalau corak-corak gini cam rasa 'geli-geli' jerr...hikhik

dijual orkid bersama baja-baja dan diberi penerangan cara-cara penjagaannya

aku ada sepsen orkid yang kaler putih tuh..white dragon..sekali jer dia berbunga...makan bulan nak nunggu dia berbunga lagi...


aku tak bape gemar pokok orkid yang berdaun gayak gini..makan ruang arr...gembang jer..

yang nie harganya RM80...aku ada koleksi orkid jenis nie..warna purple...kelopaknya lebar-lebar..tiba masa berbunga banyak melendut tangkainya..sebab dia berbunga sekelompok jer diujung tangkai









anak-anak poko orkid ad ajugak dijual...tapi ko kene ada sifat sabar la..sebab orkid nih makan masa nak berbunga....sebab tuh aku nih jenis penyabar orangnya..*hahahahaha matik le puji diri sendiri kan :P


anak-anak orkid nih dijuak seikat Rm5..tapi tengok jenis orkid gak..kalau jenis bunga yg mahal tuh..mahal ler setangkai...tapi ada jugak yang berikat

aku suker kete tolak kaler merah tuh...chomel kan...:P

diakhiri dengan baja orkid untuk orkid=orkid yang malas berbunga...u see..orkid malas bebrunga jer harus dibaja....kalau orang yang malas..agak-agak apa 'baja' nya erk...kuikuikui*larikssss

Nota Hati: tunggu next n3..tggu last day mau borong orkid..very cheap ma

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...