Monday, April 5, 2010

BBQ Di Laguna Resort PD

Kesinambungan citer PD tak abeh lagikk..seperti dijanjikan kali nie n3 BBQ malam ke-2 disana.

seawal pagi aku telah mengerah kaum adam untuk ke pasar PD mencari bahan-bahan untuk BBQ malam nanti..iye la kan kaum lelaki bab nak nyuruh-nyuruh camnie....sendirik mau ingat la kan..*matik aku stekmen kt abg adik lelaki aku camnie...wakakaka

tempat kejadian...aku memfokus dari balkoni umah..tak jauh..barang-barang ringan sonang campak sambut jerr..hehe

persiapan awal....abang aku yang ketuainya..aku?..tukang tengokkk sajokkk..

harus korang percaya kat aku..bahawasanya sos black paper mushroom nie hasil air tangan aku....wahhhhh sila puji yerrr...akhirnya menjadik jugak resepi ini...kelazatan sungguh menyentap i tell korangg...

sotong goreng tepung dalam kuali...hasil tangan akak ipar aku..

udah cam bakar sate so bro nie..siap towel letak kt tengkuk...uiii paneh ko duk tepi pembakor nie...aku cube gak balik-balikkan ayam daging bagai atas tuh..uiii very hot...kalau korang pakai golang omeh..cair jawabnya....

so jangan salahkan diriku jika aku sekadar menjadi pemerhati sajokk.. ;)

yumi yumi..my feveret...sotong goreng tepung nie..very crispy & lembut...masak siap angkat letak dalam tapis..pusing kiri tak sempat pusing kanan..sudah ilang...hahaha

ayam, daging batang pinang semua aku marinate kan awal pagi..simpan dalam peti....bru umphhhh!

tukang bakor

masa nie bru letak arang baru beli..stok sekampit arang kejap jer abeh..tuh yang api meremang kemerahan...sib baek cari kt PD nih jumpe kodai jual arang..

budak-budak ngan mak budak makan secara sopan duk bawah beralaskan tikar....
Aku?..duk bersila atas tembok dekat-dekat tepi dapur sotong goreng tepung....bru best makan....hahahahha


sungguh menyelerakan..nih dah tinggal ujung-ujung stok nk bakor lagikk

yang masak masak gak..tukang rasa pun ada gak..

sebelum dibakar seharusnya jagung nie disapu ngan majerin..maghaikkk...sentap uolss!

selepas BBQ...diakhiri dengan potong kek besday untuk 6 orang ahli jemaah..sonang 1 pakej....mereka-mereka yang lahir dari bulan Jan hingga Mac....yang benornya budak-budak ler seronok...aku suka bila melihat mereka suka.. ;)

Nota Hati: bulan yang penuh dengan kegembiraan.. ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...