Thursday, May 14, 2009

Emergency HPJ - 13042009

13042009, jam 1pm tetibe aku rasa xsedap badan..korang pun tau kan flu aku xabeh2 lagi dah masuk berminggu2..klu terbersin selorong opis nie mendengo nyeee...tahap getar punya idung rasa nak tercabut..seksa wooo!...aku tgok sume girl2 opis nie dah gie lunch..aku tk ada selera nak makan..tekak xsedap plak..dok tuba minum ayor jer..makin lama makin teruk plak rasanya..then tepat jam 1.30 aku mintak sue (merangkap PA aku..huhuhu) anto aku gie sepital..masa dalam kete aku dah rasa gigil2..jap2 paneh2..rasa debar2 jer..trus ke emergency trus medical Asst (MA) tuh sambut aku..trus masuk dalam..bila dah masuk dalam ape lagik kan..spt biasa enjek mengenjek nie tanganku untuk blood test..tapi aku tk rasa sakit sbb dah terbiasa..terbiasa??!!!!..huhuhu

mula2 enjek kt lengan..

next abek kt tangan plak da...kalau korang tanya mana yg lebeh sakit kene enjek..jawapannye dua2 xsakit sbb aku bg dorang enjek tang isi2 tebal..idak ler rasa sakitnyeee..hehehehe.. kemudian aku gie x-ray plak..tapi pic masa x-ray non ado...tgok jam hampir kol 5..Sementara aku menunggu result blood test tuh..aku dah rasa bosan duk ateh katil kt emergency tuh..then aku cakap ngan doc..pening nengok org kuar masuk emergency nie..so pi arr duk kt lobby untung2 dapat gak minum milo paneh..Iyo la..dari pagi sampai jam nie aku xmakan pe2..adusss! Ekon sepital nie sojuk giles! tp untuk org cam aku nie..i likeee!

~~~~~~


sambil lepak2 kt kerusi lobby tuh meh korang cuci2 mate nengok keadaan sekeliling HPJ nie..untuk org duk sini..dah biasa nengok kan..so aku bg kalian tk pernah mai ke sini..

Kaunter yang akan menyambut segala pertanyaan n penerangan kalian jika ada kemuskilan..


sebelum u all rasa nk mengadmit ward kt sini..perhatikan makluman di atas ini..nti jangan plak kene kejutan.. ape yg kalian nenguk diateh nie aku rasa deposit jika dimasukkan di HPJ ini..rate untuk warganegara n non warganegara..untuk org2 cam kite2 nie yg xado GL..so pastikan berkepuk sket dalam poket n bank kalian..

Disini juga terdapat shop Penyayang bagi pesakit2 kanser terutamanya breast cancer dan juga bilik sumber mengenainya..segala penerangan maklumat, info2 serta pembelian untuk pemakaian pakaian2 istimewa bagi pesakit2 juga ada disediakan

Disini diletakkan berita2 dan info2 perihal kesihatan untuk makluman dan penerangan terperinci dipamerkan. Dan juga kemudahan shop2 untuk membeli barang2 ado juo disediakan..kira macam2 adeeeeee....


Part nie paling aku suka..masuk sepital dapat bungeee...sojuk jiwa raga ati den nengoknye tiap hari..sakit pun kureng tauuu..ahaks!
candy nie budak2 suka ler..tapi aku xsuka baik candy ke..cokelet ke ape ke yang seangkatan dan sekutu dengannya


~~~~~~~~~~~~~~~


Ok sambung citer..ngah sedap2 layan nengok org kuar masuk kt lobby nie tup2 doc call..nk jumpe..adusss berdebar2 aku rasa...apakahhh???..bila masuk jer aku diberi penerangan oleh doc yang baik lagi perhatin tuh..tq doc!..salt dlm body kureng plak da..then aku mengalami adema..lebeh kureng maksudnye terlebeh air dalam badan..so klu korang2 rasa kaki bengkak lain macam tuh gitu ler tandanya..tp mmg aku akui..aku nie kuat minum ayor..terlebeh salah terkurang pun salah..abeh camno?..huhuhu. Story nyee..itu ler sebab aku 'menghilangkan' diri lama..sori ler kawan2 mesej n call korang kadang2 aku xreply..nk tenangkan hati den nie ha..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...